Методоб'єднання вчителів-філологів ЧЗШ №6


ПРОБЛЕМА, НАД ЯКОЮ ПРАЦЮЄ МЕТОДОБ'ЄДНАННЯ: 

«Формування ключових компетентностей учнів як засобу підвищення рівня навченості учнів на уроках української мови та літератури, світової літератури»  






№ з/п
Прізвище, ім’я, по батькові
Освіта
       Фах   
 Рік  попередн. атестації
Категорія
Стаж
1.
Сидор З.М.
вища
Філолог, викладач укр. мови, літ.
 2013
Вища/ старший вчитель
40
2.
Бориславська  Г.С.
вища
Філолог, викладач
рос. мови, літ
2011
Вища
22
3.
Остапчук А.І.
вища
Учитель укр. мови, літ., англійської мови
2013
        Вища/   старший вчитель  
20
4.
Парфенюк О.Ф.
вища
Учитель укр. мови, літ., рос. мови, літ
 2012
І категорія
21
5.
Лапчак З.В.
вища
Учитель укр. мови, літ.
 2013
Вища
20







№ з/п
Прізвище, ім’я, по батькові
Проблема, над якою працює
1
Сидор З.М.
Формування позитивної мотивації і пізнавальної діяльності учнів в умовах компетентісно зорієнтованого навчання 
2
Бориславська  Г.С.
«Інтерактивний підхід до викладання світової літератури»
3
Остапчук А.І.
«Формування в школярів уміння вчитися засобами інформаційно-комунікаційних технологій на уроках української  літератури» 
4
Парфенюк О.Ф.
Формування культурологічної компетентності на уроках світової та української літератур
5
Лапчак З.В.
«Формування мовленнєвої компетентності на уроках української мови та літератури через використання інноваційних технологій»

 































Тематика засідань м/о вчителів – філологів на 2015-2016  н. р.


                                                                  
п/п
Зміст роботи
дата
Хто відповідає
I засідання.   Нормативно-правове забезпечення навчально-виховного процесу
вересень  
1.
Ознайомлення з методичними рекомендаціями МОН  України щодо викладання української мови та літератури, світової літератури у 2015 - 2016 н. р.


Керівник м/о  Остапчук А. І.,
 Бориславська Г.С.

2.
Про підготовку І етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури,  конкурсів знавців рідної мови ім. П. Яцика, ім. Т. Г. Шевченка.  

 Сидор З.М.
3.
Блог-технології у процесі вивчення української мови


Лапчак З. Я.
4.
Огляд новин методичної літератури. Календар  памятних   дат  на  2015-2016  навчальний  рік


Члени МО, Парфенюк О. Ф.




ІІ засідання.   Використання тестових технологій у процесі вивчення української мови і літератури, світової літератури                                                                                                                   листопад                    
1.
Про адаптацію п ‘ятикласників. Роль вчителя у шкільній адаптації.


Психолог  Лень Г.В.,
Лапчак З. Я.
2.
Використання тестових технологій у процесі вивчення української мови та літератури

Лапчак З. Я.
3.
Про  шляхи  підвищення  орфографічної  грамотності  учнів. 

Сидор З. М.

4.
Семінар як засіб розвитку самостійної пізнавальної діяльності школярів

Парфенюк О. Ф.






ІІІ засідання.     Формування в учнів ІКТ-грамотностій уміння працювати з інформацією
                                                                                                               січень                   
1.
Формування читацької компетентності школярів за допомогою графічних організаторів

Сидор З. М.
2.
 Розвиток мислення і мовлення учнів у процесі вивчення мови й літератури на основі впровадження новітніх технологій

Лапчак З. Я. .
3.
Обговорення взаємовідвіданих уроків. Презентація вчителями педагогічних ідей.

Члени МО
4.
Про результати участі учнів у ІІ етапі
 Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури та конкурсів знавців рідної мови ім.. П. Яцика,
 ім.. Т. Г. Шевченка.

Остапчук А. І.




ІV засідання     Педагогічна підтримка обдарованості
     березень                    
1.
Про організацію повторення навчального матеріалу на уроках  української мови та літератури, світової літератури 


Бориславська Г.С.
2.
Елементи дебатних технологій на уроках української літератури

Парфенюк  О. Ф.
3.
Захист інновацій. Обговорення відкритих уроків.

Сидор З. М.




V засідання       

                                                                                                               травень                    
1.
Про підсумки роботи МО у 2015 -2016 н.р. Знахідки, проблеми, перспективи.


Остапчук А. І
2.
 Звіт вчителів про роботу над проблемою. 

Члени МО
3.
Діагностування вчителів МО









Тематика засідань м/о вчителів – філологів
на 2014-2015  н. р.


                                                                  
п/п
Зміст роботи
дата
Хто відповідає
I засідання                                                                                                                  вересень  
1.
Ознайомлення з методичними рекомендаціями МОН  України щодо викладання української мови та літератури, світової літератури у 2014 - 2015 н. р.


Керівник м/о  Остапчук А. І.,
 Бориславська Г.С.

2.
Про підготовку І етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури,  конкурсів знавців рідної мови ім. П. Яцика,
 ім. Т. Г. Шевченка.  

 Лапчак З. Я.
3.
Методика формування понять з теорії літератури як основи для розуміння творів і уміння їх аналізувати.



Сидор З.М.
4.
Огляд новин методичної літератури.


Члени МО, Парфенюк О. Ф.




ІІ засідання     Шляхи формування  компетентностей засобами інноваційних технологій.    Методична студія

                                                                                                               листопад                    
1.
Про адаптацію п ‘ятикласників. Роль вчителя у шкільній адаптації.


Психолог  Лень Г.В., Остапчук А.І.
2.
 Виховання духовності на уроках словесності.

Лапчак З. Я.
3.
Аналіз  перевірки  техніки   читання  у  5-х  класах.  Методичні  рекомендації  стосовно  підвищення  читацької  активності  школярів.

Лень Г. В., Сидор З. М.

4.
Використання мультимедійних презентацій на уроках світової літератури.

Парфенюк О. Ф.





ІІІ засідання     Сучасний компетентнісний  урок.  Яким йому бути?
 Методичний портал
                                                                                                               січень                   
1.
Формування життєвих компетентностей на уроках української літератури за допомогою ІКТ.

Остапчук А. І
2.
 Впровадження  нетрадиційного підходу  до  організації  творчої  діяльності  учнів  та  розвитку  у  них  інтересу  до  вивчення  мови  і  літератури  під  час  проведення  позакласних  заходів

Лапчак З. Я. .
3.
Обговорення взаємовідвіданих уроків. Презентація вчителями педагогічних ідей.

Члени МО
4.
Про результати участі учнів у ІІ етапі
 Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури та конкурсів знавців рідної мови ім.. П. Яцика,
 ім.. Т. Г. Шевченка.

Остапчук А. І.










ІV засідання     Школа педагогічної майстерності 

                                                                                                               березень                    
1.
Про організацію повторення навчального матеріалу на уроках  української мови та літератури, світової літератури 


Бориславська Г.С.
2.
Формування комунікативних компетентностей на уроках світової літератури. 


Парфенюк  О. Ф.
3.
Про конкурсний відбір підручників для 7 класу

Сидор З. М., Лапчак З. Я.

4.
Захист інновацій. Обговорення відкритих уроків.

Сидор З. М..


V засідання       

                                                                                                               травень                    
1.
Про підсумки роботи МО у 2014 -2015 н.р. Знахідки, проблеми, перспективи.


Остапчук А. І
2.
 Звіт вчителів про роботу над проблемою. 

Члени МО
3.
Діагностування вчителів МО









Червоноградська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6

ПРОТОКОЛ № 1


10.09.2014                                                                                                              

Засідання методичного обєднання  вчителів - філологів

Голова – Остапчук А.І.
Секретар – Парфенюк О.Ф.
Присутні: всього членів м/о філологів –5 , присутні – Сидор З. М., Бориславська Г.С.,
 Остапчук А.І., Парфенюк О.Ф., Лапчак З. Я.
Запрошені: завуч – ОмелькоО.В.

Порядок денний:
1.      Ознайомлення з методичними рекомендаціями МОН  України щодо викладання української мови та літератури, світової літератури у 2014 - 2015 н.р.
                                                                                   (Остапчук А.І., Бориславська Г.С.)
        2.Про підготовку до І етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та
літератури,  конкурсів знавців рідної мови ім. П. Яцика,ім. Т. Г. Шевченка.  
                                                                                                                           (Лапчак З.Я.)
3. Методика формування понять з теорії літератури як основи для розуміння творів і уміння їх аналізувати.
                                                                                                                                      (Сидор З. М.)
4. Огляд новин методичної літератури.
                                                                                                  ( Члени МО, Парфенюк О.Ф.)

            1. СЛУХАЛИ:
Заступника директора Бориславську Г.С. та голову м/о вчителів-філологів Остапчук А.І. про методичні рекомендації щодо вивчення української  мови та літератури, світової літератури у 2014 - 2015 н.р.
           ВИРІШИЛИ:
1.У 2014-2015н.р. вчителям-філологам:
 1.1. Продовжити  роботу:
1.1.1.над науково – методичною проблемою школи та м;
1.1.2. над поповненням навчальних кабінетів методичною літературою, роздатковим матеріалом;
1.1.3. з використання на уроках української мови та літератури, світової літератури мережі Інтернет, комп’ютерів, мультимедійних засобів навчання;
1.1.4. з впровадження  компетентнісного підходу  в навчальний процес;
1.1.5. з розвитку здібностей та обдарувань учнів на уроках та в позаурочний час.

1.2. Брати участь:
1.2.1. у шкільних та міських навчальних семінарах із розв’язання науково-методичної проблеми.

2.СЛУХАЛИ:
Учителя  Лапчак З. Я. про підготовку до І етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури, конкурсів знавців рідної мови ім. П. Яцика, ім. Т. Шевченка.   Зіна Ярославівна зазначила, що вчителі-філологи проаналізували помилки минулих років, розробили план роботи із здібними дітьми, розробили завдання.
ВИСТУПИЛИ:
Завуч школи Омелько О.В .зазначила, що робота із здібними дітьми у 2013-2014 н.р. проводилась   на достатньому  рівні.  Хоча результативно виступила  на міській  предметній олімпіаді лише учениця 7-А класу Затхей Діана   (ІІІ місце в міській  олімпіаді з української мови , учитель Лапчак З.Я.);  добре виступила Гаврилюк Олена, учениця 6 – Б класу, яка зайняла  ІІ місце у IV Міжнародному мовно-літературному конкурсі ім.Т.Шевченка (вч. Лапчак З.Я.) Учні нашої школи брали участь у конкурсі  знавців української мови. ім. П.Яцика,  проте призових місць не посіли.Омелько О. В. запропонувала приділяти більше уваги підготовці учнів до олімпіад та конкурсів, переймати досвід учителів, учні яких посідають призові місця.

ВИРІШИЛИ:
2. Продовжити роботу у 2014-2015 н.р.:
2.1. над підготовкою учнів середньої та старшої школи до олімпіад та конкурсів;
2. 2. над розробкою завдань для підготовки учнів до олімпіад та конкурсів.
2. 3. До 15. 10.2014 р. вчителям 7 – 10 класів розробити індивідуальні плани роботи з обдарованими дітьми, врахувавши здібності та нахили учнів.
3.4.  Продовжити співпрацю з практичним психологом щодо виявлення обдарованих дітей та розвитку їх творчих здібностей.


3.СЛУХАЛИ:
 Учителя-філолога Сидор З.М., яка поділилась досвідом  роботи з методики формування понять з теорії літератури як основи для розуміння творів і уміння їх аналізувати. Зіновія Михайлівна розповіла, як формує поняття з теорії літератури у п’ятикласників. Поділилася результатами роботи з девятикласниками. 
            ВИСТУПИЛИ:
Лапчак З.Я. зазначила, що знання теорії літератури необхідні при складанні випускниками ЗНО.

             ВИРІШИЛИ:
3.1. У 2014 - 2015 н.р. учителям-філологам продовжити роботу над пошуками нових щляхів формування понять з теорії літератури.
3.2.Підготувати задання на знання і розуміння основних понять з теорії літератури.


4.СЛУХАЛИ:
Учителя-філолога Парфенюк О. Ф., яка проаналізувала новинки методичної літератури та фахових видань.

ВИРІШИЛИ:
4.У 2014-2015 н.р. вчителям-філологам:
4.1.Опрацювати новини методичної літератури та поповнити папки самоосвіти.
4.2 Передплатити фахові журнали.



  Голова м/о вчителів-філологів                                        А.І. Остапчук

 Секретар                                                                             О.Ф. Парфенюк


  ПРОТОКОЛ № 2
10.11.2014                                                                                                              

Засідання методичного об’єднання  вчителів - філологів

Голова – Остапчук А.І.
Секретар – Парфенюк О.Ф.
Присутні: всього членів м/о філологів –5 , присутні – Сидор З. М., Бориславська Г.С., Остапчук А.І., Парфенюк О.Ф., Лапчак З. Я.
Запрошені: завуч – ОмелькоО.В.

Шляхи формування  компетентностей засобами інноваційних технологій.    Методична студія

Порядок денний:
1. Про адаптацію п’ятикласників. Роль учителя у шкільній адаптації.
                                                                                          (Психолог  Лень Г.В., Остапчук А.І.  )
2. Виховання духовності на уроках словесності.
                                                                                           (Лапчак З. Я. )
3. Аналіз  перевірки  техніки   читання  у 5-х  класах.  Методичні  рекомендації  стосовно  підвищення  читацької  активності  школярів.
                                                                                             (Лень Г. В., Сидор З. М. )
4. Використання мультимедійних презентацій на уроках світової літератури.
                                                                                             (Парфенюк О. Ф. )



         1. СЛУХАЛИ:
Психолога школи  Лень Г.В. та голову м/о вчителів-філологів  Остапчук А.І., які ознайомили присутніх з новими підходами до організації навчально-виховного процесу в 5 класах. Лень Г.В. ознайомила присутніх з результатами перевірки стану адаптації учнів 5–го класу  до  навчання  у  середній школі.  Відвідані  уроки  та  виховні  заходи   показали, що  учні  5-го  класу  мають  середній та достатній  рівень  знань  для  оволодіння  програмним  матеріалом  середньої  школи та адаптувалися до навчання.
Остапчук А. І. поділася досвідом роботи у п’ятому класі.


        ВИРІШИЛИ:
1.Учителям-філологам  протягом  2014/2015 навчального року:
1.1. Продовжити роботу:
1.1.1. над забезпеченням системи оптимальних вимог до знань і поведінки учнів;
1.1.2. над упровадженням  засобів стимулювання та заохочення дітей до пізнавальної діяльності;
1.1.3. над формуванням навичок самоконтролю та самооцінки.
1.1.4.над опрацюванням  Листа Міністерства  « Про організацію навчально-виховного процесу у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення  базових дисциплін в основній школі» (до 01.12.2014).
1.1.5. над використанням всіх інформаційних ресурсів та технологій для організації різноманітних форм взаємодії дітей з метою розв’язування особистісно значущих проблем молодших підлітків.
1.2. Психологу школи  Лень Г. В до 15.11.2014.:
1.2.1. Підготувати виступ на батьківських зборах на тему: «Психологічні особливості учнів 5 класу»
1.3. Брати участь:
1.3.1. у шкільних та міських навчальних семінарах із розв’язання проблеми адаптації  п’ятикласників.


           2. СЛУХАЛИ:
 Учителя-філолога Лапчак З.Я. про виховання духовності на уроках словесності.

           ВИРІШИЛИ:
2.1. У 2014-2015н.р. учителям-філологам продовжити роботу над пошуками нових шляхів виховання духовно багатої особистості.
2.2. До 01.12.2014 р. опрацювати новини методичної літератури та поповнити папки самоосвіти новими методичними статтями щодо шляхів оптимізації роботи з учнями.
2.3.  Продовжити співпрацю з практичним психологом щодо вдосконалення виховання кращих моральних людських якостей: милосердя, чуйність, співчуття до ближніх, толерантне ставлення.

               3. СЛУХАЛИ:
Сидор З.М., яка ознайомила з результатами перевірки техніки читання у 5 класі. Як  старший вчитель Зіновія Михайлівна розробила  методичні  рекомендації  стосовно  підвищення  читацької  активності  школярів і поділилася досвідом роботи з колегами.

               ВИРІШИЛИ:
3.1. Продовжити роботу щодо покращення рівня читання учнів.
3.2. Систематично працювати з учнями, які не виконують програмних вимог щодо норм читання.
 3.3. Розробити серію завдань для учнів низь­кого рівня знань.
3.4. Працювати над покращенням виразності читання учнів.
3.5.Скласти графік бібліотечних уроків згідно з планом роботи бібліотеки.
 3.6. Розробити єдині вимоги щодо перевірки техніки читання серед учнів.


             4. СЛУХАЛИ:
Учителя-філолога Парфенюк О. Ф. про використання ІКТ на уроках світової літератури як засобу активізації діяльності учнів.
            ВИСТУПИЛИ:
Остапчук А. І., Бориславська Г. С., які ознайомили колег з розробленими ними мультимедійними презентаціями для уроків української та світової літератур у 5 та 6 класах.

             ВИРІШИЛИ:
4.Продовжити роботу:
4.1.над вивченням  досвіду і практики вчителів Остапчук А. І., Бориславської Г. С., Парфенюк О. Ф.,  щодо використання ІКТ на уроках літератури;
4.2. з використання на уроках української мови та літератури, світової літератури мережі Інтернет, комп’ютерів, мультимедійних засобів навчання;
4.3.над розробкою нових мультимедійних презентацій для використання на  уроках світової та української літератур 7 класах.


 Голова м/о вчителів-філологів                                   А.І. Остапчук

Секретар                                                                              О.Ф. Парфенюк





  ПРОТОКОЛ  № 3 

17.02.2015                                                                                                              

Засідання методичного обєднання  вчителів - філологів

Голова – Остапчук А.І.
Секретар – Парфенюк О.Ф.
Присутні: всього членів м/о філологів –5 , присутні – Сидор З. М., Бориславська Г.С., Остапчук А.І., Парфенюк О.Ф., Лапчак З. Я.


Тема. Сучасний компетентнісний  урок.  Яким йому бути?
 Методичний портал

Порядок денний:  
1.      Формування життєвих компетентностей на уроках української літератури за допомогою ІКТ.
                                                                                                        (Остапчук А.І.)
2.      Впровадження  нетрадиційного підходу  до  організації  творчої  діяльності  учнів  та  розвитку  у  них  інтересу  до  вивчення  мови  і  літератури  під  час  проведення  позакласних заходів.
                                                                                                               ( Лапчак З.Я.)
3.      Обговорення взаємовідвіданих уроків. Презентація вчителями педагогічних ідей.
                                                                                                                (Члени МО.)   
4.      Про результати участі учнів у ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури та конкурсів знавців рідної мови ім.. П. Яцика, ім. Т. Г. Шевченка.
                                                                                                         (Остапчук А.І.)                                                                                                                
           
                1. СЛУХАЛИ:
1.       Учителя-філолога, голову м/о  Остапчук А. І.  про формування життєвих компетентностей на уроках української літератури за допомогою ІКТ .
             ВИСТУПИЛИ:
Завуч Омелько О. В., яка доповіла, що    інформаційно - комунікаційні технології слід використовувати як засіб розвитку і формування життєво необхідних навичок. Комплексність підходу є характерною рисою програми, оскільки в учнів не тільки формуються комп’ютерні навички, а також відбувається цілеспрямований розвиток навичок, пов’язаних з успішною адаптацією в суспільстві.

                ВИРІШИЛИ:
1. Учителям-філологам протягом 2014-2015 н.р.:
  1.1. продовжувати  формувати  життєві  компетентності на уроках української літератури за допомогою ІКТ;

1.2. ознайомитися з методичною літературою щодо використання ІКТ на уроках;
1.3. відвідувати уроки колег із використанням ІКТ.

2.СЛУХАЛИ:
Учителя-філолога  Лапчак З. Я. про впровадження  нетрадиційного підходу  до  організації  творчої  діяльності  учнів  та  розвитку  у  них  інтересу  до  вивчення  мови  і  літератури  під  час  проведення  позакласних заходів.


            ВИСТУПИЛИ:
Сидор З. М. зазначила, що учні втрачають інтерес до вивчення мови і літератури, тому слід шукати нетрадиційні підходи до організації навчальної діяльності школярів.
      ВИРІШИЛИ:
2. У 2014-2015  н.р. продовжити роботу:
2.1. над впровадженням  нетрадиційного підходу  до  організації  творчої  діяльності  учнів ; 
2.2. над розвитком в учнів інтересу  до  вивчення  мови  і  літератури  під  час  проведення  позакласних заходів.

              3.СЛУХАЛИ:
Учителів Остапчук А.І., Сидор З. М., які захистили моделі відкритих уроків «І. Франко. «Мій злочин» (6 клас),  « Твір - опис тварини за власним спостереженням» (5 клас).

            ВИСТУПИЛИ:
Парфенюк О.Ф. зазначила, що відвідування уроків колег має істотне значення у підвищенні педагогічної майстерності вчителів. 


ВИРІШИЛИ:
3.1. З метою саморозвитку та самовдосконалення особистості учнів схвалити досвід вчителів-філологів щодо використання ІКТ, інсценізацій, ділових ігор на уроках української мови.
3.2.  Продовжувати відвідувати уроки колег.

           4.СЛУХАЛИ:
Учителів-філологів, голову м\о Остапчук А. І.  про результати участі учнів у ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури та конкурсів знавців рідної мови ім. П. Яцика, ім. Т. Г. Шевченка.

           ВИСТУПИЛИ:
Омелько О.В.  запропонувала  розробити індивідуальні плани роботи з обдарованими дітьми, врахувавши здібності та нахили учнів.


 ВИРІШИЛИ:
 4. 1.Учителям-філологам продовжити роботу:
4.1.1. над вивченням досвіду і практики філологічних випробувань під час шкільної та міських олімпіад, конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика,  ім. Т. Г. Шевченка;
4.1.2. над впровадженням даного досвіду у систематичну роботу на уроках;
4.1.3. над опрацьовуванням новин методичної літератури та поповненням папки самоосвіти новими методичними статтями щодо шляхів оптимізації роботи з обдарованими учнями.
4.2.  Вчителям-філологам, які викладають у  6 – 11 класах, розробити індивідуальні плани роботи з обдарованими дітьми, врахувавши здібності та нахили учнів.


 
    Голова м/о вчителів-філологів                                                  А.І. Остапчук

    Секретар                                                                                       О,Ф, Парфенюк                                                      

 ПРОТОКОЛ  № 4

11.03.2015 р.                                                                                                          

Засідання методичного обєднання  вчителів - філологів

Голова – Остапчук А.І
Секретар – Парфенюк О.Ф.
Присутні: всього членів м/о філологів –5 , присутні – Сидор З. М., Бориславська Г.С., Остап-
чук А.І., Парфенюк О.Ф., Лапчак З. Я.

Школа педагогічної майстерності 
 Порядок денний:  
                                                                                                                           
1.      Про організацію повторення навчального матеріалу на уроках  української мови та літератури, світової літератури 
 (Бориславська Г.С.)
2.      Формування комунікативних компетентностей на уроках світової літератури. 

                                                                                                               (Парфенюк О.Ф.)
3.   Про конкурсний відбір підручників для 7 класу.  
                                                                                         (Остапчук А.І., Бориславська Г.С.)

            1.СЛУХАЛИ:
Бориславську Г. С., яка зазначила, що  відповідно до плану роботи школи у квітні місяці проведено контроль за організацією повторення програмового матеріалу. У II семестрі  вчителі – філологи проводили повторення та узагальнення програмового матеріалу з метою глибокого засвоєння теоре­тичного матеріалу та набуття міцних практичних умінь і навичок та з метою підготовки учнів до ДПА і  ЗНО.  Завуч нагадала, що повторення може бути підготовчим, паралельним,  закріплюючим та узагальнювальним.  Зміст, форми і методи цього виду роботи мають бути різноманітними.

            ВИРІШИЛИ:
1.1.Відзначити  систему роботи вчителів-філологів  з організації повторен­ня програмового матеріалу та результативність цієї роботи.
1.2. У 2014-2015 н.р. урізноманітнювати форми і методи роботи з учнями при повторенні про­грамового матеріалу з метою виховання у них інтересу до предметів.
1.3. До кінця 2014-2015 н.р. продовжувати роботу з повторення програмового матеріалу з метою його закріп­лення та підвищення рівня навчальних досягнень учнів.


            2. СЛУХАЛИ:
 Парфенюк О.Ф. про формування комунікативних компетентностей на уроках світової літератури.



            ВИРІШИЛИ:
2.1. На уроках світової літератури використовувати різноманітні методи та засоби для формування комунікативних компетентностей .
2.2. Взяти до уваги досвід роботи Парфенюк О. Ф.

3.      СЛУХАЛИ:
Остапчук А.І., Бориславську Г.С, які ознайомили вчителів положенням про конкурсний відбір підручників для 7 класу. Вони   зазначили, що вчителі мають можливість обрати підручник для своєї школи. Остапчук А.І. проаналізувала підручник з української мови (Заболотний О. В., Заболотний В. В.) та української літератури (Л.Т. Коваленко).

ВИСТУПИЛИ:
Члени м/о  висловили свої думки про підручники з української мови, літератури, світової літератури.

   
        ВИРІШИЛИ:
3.1.Обрати підручник з української мови авторів Заболотного О. В., Заболотного В. В., з української літератури автора  Л.Т. Коваленко, зі світової літератури підручник автора   Н. Міляновської.


  

Голова м/о вчителів-філологів                                                      А.І. Остапчук
 Секретар                                                                                          О.Ф.Парфенюк 

 ПРОТОКОЛ  № 5


28.05.2015 р.                                                                                                          

Засідання методичного обєднання  вчителів - філологів

Голова – Остапчук А.І.
Секретар – Парфенюк О.Ф.
Присутні: всього членів м/о філологів –5 , присутні – Сидор З. М., Бориславська Г.С., Остап-
чук А.І., Парфенюк О.Ф., Лапчак З. Я.



 Тема. Інноваційний урок: координати творчості
Методичний ярмарок

Порядок денний:  

1.      Про підсумки роботи м/о у 2014 -2015 н.р. Знахідки, проблеми, перспективи.
 (Остапчук А.І.)
2.      Звіт вчителів про роботу над проблемою. 
                                                                              ( Члени м\о)
             3. Діагностування вчителів м/о.
(Остапчук А.І.)

1.        СЛУХАЛИ:
Остапчук А. І. розповіла про підсумки роботи МО у 2014 -2015 н.р. Вона  зазначила, що методичне об’єднання  вчителів-філологів ефективно працювало в цьому навчальному році.  Вчителі - предметники брали активну участь  у міських семінарах, та шкільних семінарах. Досвідчені педагоги  Сидор З.М., Остапчук  взяли участь у декаді молодого вчителя, провели відкриті уроки для молодих педагогів, поділилися з ними своїми педагогічними секретами, дали цінні поради.  У цьому році робота із здібними дітьми проводилась   на достатньому  рівні.  Хоча результативно виступили  на міській предметній олімпіаді  лише учені 8-А класу ( ІІІ командне  місце в міській  олімпіаді з української мови, вчитель Лапчак З.Я.).  Добре виступила  Гаврилюк Олена, яка зайняла  ІІІ місце у IV Міжнародному мовно-літературному конкурсі ім. Т.Шевченка (вч. Лапчак З.Я.), Тимощук Юлія (ІІ місце у IV Міжнародному мовно-літературному конкурсі ім. Т.Шевченка, учитель Сидор З.М.), Мазурук Олександр(ІІІ місце у IV Міжнародному мовно-літературному конкурсі ім. Т.Шевченка, учитель Остапчук А. І.) Учні нашої школи брали участь у конкурсі  знавців української мови. ім. П. Яцика,  проте призових місць не посіли. Остапчук А. І. наголосила, що у наступному навчальному році треба більше уваги приділяти роботі з обдарованими дітьми.


               ВИРІШИЛИ:
1. У 2015 -2016 н.р. вчителям-філологам:
  1.1. продовжити роботу
1.1.1. над проблемою « Шляхи формування розвиненої, компетентної особистості в процесі вивчення української мови та літератури, світової літератури»;
1.1.2. над поповненням навчальних кабінетів методичною літературою, роздатковим матеріалом;
1.1.3.з використання на уроках української мови та літератури, світової літератури мережі Інтернет, комп’ютерів, мультимедійних засобів навчання ;
1.1.4. з впровадження  компетентнісного підходу  в навчальний процес.
1.2. Брати участь:
1.2.1. у шкільних навчальних семінарах із розв’язання науково-методичної проблеми;
1.2.2. проводити систематичну ґрунтовну роботу з розвитку здібностей та обдарувань учнів на уроках та в позаурочний час.


2. СЛУХАЛИ:  
Бориславську Г.С., Остапчук А.І.,  які презентували матеріали досвіду роботи над методичними проблемами.


           ВИРІШИЛИ:
1. Схвалити досвід роботи вчителів Бориславської  Г.С., Остапчук А.І.


3.СЛУХАЛИ: 
 Голову  м/о Остапчук А. І., яка провела діагностування  вчителів, членів м/о.


          ВИРІШИЛИ:
1. Взяти до уваги результати діагностування вчителів при плануванні роботи м/о у 2015 -2015 н.р.


    Голова м/о вчителів-філологів                                                  А.І. Остапчук

    Секретар                                                                                       О.Ф. Парфенюк









                  




Комментариев нет:

Отправить комментарий