7 к л а с
Українська мова
(88 год, 2,5 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для
7-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська мова: 5–9 класи / уклад. Г. Т. Шелехова, Т. Д. Гнатко- вич, Н. Б. Коржова, В.
І. Новосьолова, М. І. Пентилюк, А. С. Пономаренко,
К. В. Таранік-Ткачук.
– К., 2013.
І с е м е с т р
Пор. №
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки
|
Вступ
|
|||
1
|
|
Літературна норма української мови.
|
|
Повторення й узагальнення вивченого в попередніх класах
|
|||
2
|
|
Розділові знаки
у вивчених синтаксичних конструкціях.
|
|
3
|
|
Частини мови (іменник і прикметник). Вивчені
групи орфограм в іменникові і прикметникові.
|
|
4
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Повторення вивченого про текст, його
структурні особливості, мовні
засоби зв’язку
речень у тек сті. Мікротема тексту.
|
|
5
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усний вибірковий переказ тексту наукового стилю.
|
|
6
|
|
Частини мови (числівник і займенник). Вивчені
групи орфограм в числівникові і займенникові.
|
|
7
|
|
Контрольна робота (тестові завдання). Ознайомлювальне чи
тання мовчки текстів наукового й публіцистичного стилів.
|
|
Морфологія. Орфографія
|
|||
Дієслово
|
|||
8
|
|
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксич
на роль.
|
|
9
|
|
Форми дієслова (загальне ознайомлення).
|
|
10
|
|
Неозначена форма
дієслова. Доконаний і недоконаний вид діє
слова.
|
|
11
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Повторення вивченого про типи мовлення. Особливості побудови опису зовнішності людини.
|
|
12
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усний докладний переказ розпо відного тексту художнього стилю з елементами опису зовніш ності
людини.
|
Контольний усний переказ
|
13
|
|
Часи дієслова. Теперішній час.
|
|
– 23 –

14
|
|
Майбутній час дієслова.
|
|
15
|
|
Дієслова І і ІІ дієвідміни.
|
|
16
|
|
Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу.
|
|
17
|
|
Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і ІІ дієвідміни.
|
|
18
|
|
Правопис -ться, -шся в кінці дієслів.
|
|
19
|
|
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі.
|
|
20–21
|
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий стис лий переказ
розповідного тексту про
виконання певних дій у художньому стилі.
|
|
22
|
|
Способи дієслів
(дійсний, умовний, наказовий).
|
|
23
|
|
Творення дієслів умовного й наказового способів.
|
|
24
|
|
Знак м’якшення в дієсловах наказового способу.
|
|
25
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усний твіропис виконання дій на основі власних спостережень у художньому стилі.
|
|
26
|
|
Безособові дієслова. Способи творення дієслів.
|
|
27
|
|
НЕ з дієсловами.
|
|
28
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми
«Дієслово».
|
|
29
|
|
Контрольна робота. Дієслово (тестові завдання).
|
|
Дієприкметник
|
|||
30
|
|
Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значен
ня, морфологічні ознаки, синтаксична
роль.
|
|
31–32
|
|
Творення, відмінювання й правопис активних дієприкметників теперішнього й минулого часу.
|
|
33
|
|
Творення, відмінювання й правопис пасивних дієприкметників.
|
|
34-35
|
|
Дієприкметниковий зворот.
Відокремлення комами дієпри
кметникових зворотів (після означуваного іменника).
|
|
36–37
|
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Письмовий твіропис зовнішно
сті людини за картиною в художньому стилі.
|
|
38
|
|
Написання н у дієприкметниках та нн у прикметниках діє
прикметникового походження.
|
|
39
|
|
Дієслівні форми на -но, -то. Контрольне читання
мовчки тексту монологічного характеру публіцистичного стилю.
|
|
40
|
|
НЕ з дієприкметниками.
|
|
41
|
|
Контрольний диктант. Тренувальні вправи.
|
|
42
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Складання й розігрування діало гів дискусійного характеру, а також
діалогів, що доповнюють почутий
або
прочитаний текст, відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з характеристикою людей.
|
Діалог
|
43
|
|
Контрольна робота. Дієприкметник (тестові завдання).
|
|
44
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми
«Дієприкмет
ник».
|
|
– 24 –
II семестр
Дієприслівник
|
|||
45
|
|
Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значен
ня, морфологічні ознаки, синтаксична
роль.
|
|
46
|
|
Вид і час дієприслівників. Творення
дієприслівників недокона
ного і доконаного виду.
|
|
47–48
|
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний
письмовий до кладний переказ текстуроздуму дискусійного характеру в пу бліцистичному стилі.
|
|
49
|
|
Дієприслівниковий зворот. Коми при дієприслівниковому зво
роті й одиничному дієприслівникові.
|
|
50
|
|
НЕ з дієприслівниками.
|
Контрольне читання вголос
|
51
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієприслів
ник».
|
|
52
|
|
Контрольна робота. Дієприслівник (тестові завдання).
|
|
Прислівник
|
|||
53
|
|
Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтак
сична роль.
|
|
54
|
|
Розряди прислівників. Правила наголошування прислівників.
|
|
55
|
|
Ступені порівняння прислівників.
|
|
56
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Повторення вивченого про жан
ри мовлення. Оповідання, особливості його побудови.
|
Контрольний усний твір
|
57–58
|
|
Уроки
мовленнєвого розвитку. Письмовий твіроповідання за поданим сюжетом.
|
|
59
|
|
Правопис прислівників на о, е, утворених від прикметників і ді
єприкметників.
|
|
60
|
|
И та і
в кінці
прислівників.
|
|
61
|
|
Н і нн у прислівниках.
|
|
62
|
|
НЕ і ні з прислівниками.
|
|
63
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Розписка.
|
|
64–65
|
|
Написання прислівників разом і через дефіс.
|
|
66
|
|
Написання прислівникових словосполук окремо.
|
|
67
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прислівник».
|
|
68
|
|
Контрольна робота. Прислівник (тестові завдання).
|
|
Прийменник
|
|||
69
|
|
Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку у словосполученні.Зв'язок
прийменника з непрямими відмінками іменника.
|
|
70
|
|
Види прийменників за будовою.
|
|
71–72
|
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Письмовий портретний нарис у публіцистичному стилі.
|
|
– 25 –

73
|
|
Написання похідних прийменників разом, окремо і через дефіс.
|
|
Сполучник
|
|||
74
|
|
Сполучник як службова частина мови.
Види сполучників за по
ходженням.
|
|
75
|
|
Види сполучників за способом використання в реченні: сполуч
ники сурядності й підрядності.
|
|
76–77
|
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний твір розповідного
характеру про
виконання автором
улюбленої справи в худож ньому стилі.
|
|
78
|
|
Види сполучників за будовою. Правопис сполучників (написан
ня разом і через дефіс).
|
|
Частка
|
|||
79
|
|
Частка як службова частина мови.
|
|
80
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Анотація. Контрольне аудіювання тексту
наукового стилю.
|
|
81
|
|
Написання часток
-бо, -но, -то, -таки, -от.
|
|
82
|
|
НЕ і ні з різними частинами мови.
|
|
83
|
|
НЕ і ні з різними частинами мови.
Контрольний диктант.
|
|
84
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму.
|
|
Вигук
|
|||
85
|
|
Вигук як особлива частина мови. Кома
і знак оклику при вигу
ках. Дефіс у вигуках.
|
|
86
|
|
Контрольна робота. Прийменник, сполучник, частка,
вигук
(тестові завдання).
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого
|
|
||
87
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови.
|
|
88
|
|
Підсумковоузагальнювальний урок.
|
|
– 26 –
7 к л а с Українська література (70
год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для
7-го класу складено відповідно до
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література:
5–9 класи / К.В. Таранік-Ткачук, М.П.
Бондар, О.М. Івасюк,
С.А. Кочерга, Л.І.
Кавун, О.І. Неживий, Н.В. Михайлова, Р.В.
Мовчан (керівник
групи). – К., 2013.
Обов’язкова
кількість
видів контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
Контрольні роботи у формі:
– контрольного класного твору;
– виконання інших завдань (тестів, від
повідей на запитання тощо)
|
3
1
2
|
3
1
2
|
Уроки мовленнєвого розвитку (МР)
|
2 (у+п)
|
2 (у+п)
|
Уроки позакласного читання (ПЧ)
|
2
|
2
|
Уроки літератури рідного краю (ЛРК)
|
2
|
2
|
Уроки виразного читання
|
1
|
1
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
І
с е м е с т р
Пор.
№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки
|
Вступ
|
|||
1
|
|
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником, його особливість і значення. Функ ції мистецтва.
|
|
Із пісенних скарбів
|
|||
2
|
|
Жанровотематичне розмаїття пісень (суспільнопобутові: ко зацькі, чумацькі, кріпацькі, рекрутські та солдатські, бурлацькі, наймитські й заробітчанські тощо). Ідейнохудожнє багатство їх. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. ТЛ: суспільнопобутові пісні.
|
Вивчити напам’ять одну пісню (на вибір).
|
3
|
|
Трагічний
і героїчний пафос
козацьких пісень. «Ой на
горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою».
|
|
4
|
|
Трагічний
і героїчний пафос
козацьких і чумацьких пісень.
«Го
мін, гомін по діброві», «Ой у степу
криниченька».
|
|
5
|
|
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» – «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його
життєвість. Бу дова, ритм коломийок. Життєствердний і гумористичний пафос. ТЛ: коломийки.
|
|
6
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Складання коломийок.
|
|
– 27 –

Про далекі минулі часи
|
|||
7
|
|
Іван Франко. Короткі
відомості про митця і його
багатогранну творчість. «Захар
Беркут». Історична основа повісті.
ТЛ: історична повість.
|
|
8
|
|
Змалювання
у
повісті
героїчної боротьби русичівукраїнців проти монголотатарських нападників.
|
|
9
|
|
Патріотична ідея
у творі.
Уславлення сміливості, патріотизму, вірності в образах Максима і
Мирослави.
|
|
10
|
|
Проблема вибору
людини у вирішальній ситуації. Характерис
тика образів Захара Беркута і Тугара
Вовка.
|
|
11
|
|
Художні засоби, особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі. Значення повісті.
|
|
12
|
|
Урок виразного читання. Виразне читання уривка з повісті «За
хар Беркут».
|
|
13
|
|
Контрольна робота. Суспільнопобутові пісні. Коломийки. Іван
Франко (розгорнуті відповіді на запитання).
|
|
14
|
|
Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територі
альної громади.
|
|
15
|
|
Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. Мотив
усепе ремагаючого життєлюбства,
доброти, любові. Зміна емоційно го стану
незахищеної дитячої
душі у великому і складному світі («Мені
тринадцятий минало…»).
|
|
16
|
|
Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («То
поля»).
ТЛ: балада, метаморфоза.
|
|
17
|
|
«Заповіт» («Як умру, то поховайте…») – твір, що єднає минуле, те перішнє і майбутнє. Історія
його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. ТЛ: ідея.
|
Вивчити напам’ять.
|
18
|
|
Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтво рення історичних подій з позицій гуманізму. Напружений дина мічний
сюжет повісті.
ТЛ: героїкоромантична повість, романтичний герой, компози
ція.
|
|
19
|
|
Родина Судаків. Геройство і лицарська відвага Павлуся.
|
|
20
|
|
Шляхетність, відповідальність, мужність, вірність, життєлюб
ство запорозьких козаків.
|
|
21
|
|
Використання в повісті фольклорних мотивів, засобів (зокре
ма прийому гіперболізації).
|
|
22
|
|
Контрольна робота. Тарас Шевченко, Андрій
Чайковський
(тестування).
|
|
23
|
|
Урок позакласного читання. Адріан Кащенко. «Над Кодацьким порогом».
|
|
24
|
|
Михайло Стельмах. «Гусилебеді
летять» – автобіографічна по
вість про дитинство.
ТЛ: автобіографічний твір.
|
|
– 28 –

25
|
|
Звичаї, традиції
українців. Єдність світу природи і світу дитячої душі. Образ гусейлебедів.
|
|
26
|
|
Образ чутливого
до краси хлопчика Михайлика.
|
|
27
|
|
Характеристика інших образів (діда, батьків, подружки Люби). Мова повісті. Роль художніх засобів та елементів фольклору.
|
|
28
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Створення каліграм про природу.
|
|
29
|
|
Урок позакласного читання. Світ поезій Михайла Стельмаха.
|
|
30
|
|
Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем: «Шанобливе ставлення до природи у повісті “Гусилебеді летять”», «Поетич на розповідь про дитинство (за повістю “Гусилебеді летять”»),
«Стародавні уявлення і вірування нашого народу в повісті
“Гу
силебеді летять”».
|
|
31
|
|
Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територі
альної громади.
|
|
32
|
|
Повторення вивченого.
|
|
ІІ с е м е с т р
Пор. №
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки
|
Ти знаєш, що ти людина?
|
|||
33
|
|
Григір
Тютюнник.
Цікавий епізод із дитинства письменника.
Повість «Климко». Тема воєнного лихоліття в повісті. Автобіо
графічна основа
твору.
|
|
34
|
|
Моральноетичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.
|
|
35
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усне
переказування найбільш вражаючих епізодів із повісті з аргументацією свого вибору.
|
|
36
|
|
Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка.
|
|
37
|
|
Художні особливості твору. Мова персонажів як засіб характе
ристики їх.
ТЛ: художня деталь.
|
|
38
|
|
Урок позакласного читання. Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу».
|
|
39
|
|
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його
гумо ристичні твори. Оповідання «Скарб», моральноетичні пробле ми твору.
|
|
40
|
|
Гумористичне,
викривальне зображення головного
героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер опо відання.
|
|
41
|
|
Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні моральноетичні питан ня в ньому, проблема збереження загальнолюдських ціннос тей. Трагічна і комічна ситуації,
їхня роль у розкритті головної думки, моралі.
|
|
42
|
|
Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територі
альної громади.
|
|
– 29 –

43
|
|
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне
і реальне в її поезіях. «Дощ
полив...».
|
Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).
|
44
|
|
Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольо рових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ
особливої ді вчинки
Анни.
|
|
45
|
|
Розгорнута притчева метафора про
глибоке духовне
напов нення людини
– її «крилатість», що проявляється індивідуаль но.
Духовне багатство – найбільший скарб
у житті
(«Чайка на крижині», «Крила»).
|
|
46
|
|
Контрольна робота. Григір Тютюнник, Олекса Стороженко, Бог
дан Лепкий, Ліна Костенко (розгорнуті відповіді на запитання).
|
|
47
|
|
Василь Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літе ратурі. «Лебеді
материнства». Фольклорна основа поезії. Сим волічний зміст
образу лебедів, романтичний пафос твору.
|
Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).
|
48
|
|
Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти – лю дина?». Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і са мовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани».
|
|
49
|
|
Урок виразного читання. Конкурс на найкращого читця
поезій
Л. Костенко й В. Симоненка.
|
|
50
|
|
Марина Павленко. «Русалонька із 7В, або
Прокляття роду
Ку лаківських». Казкове й реалістичне в повістіказці, час теперіш ній і минулий у ній.
|
|
51
|
|
Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір
кожного.
|
|
52
|
|
Добро і зло в повісті, у сучасному світі
та в людині.
Образи дітей та дорослих, аналіз
їхніх учинків.
|
|
53
|
|
Роль у
творі художніх засобів.
Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів.
|
|
54
|
|
Урок позакласного читання. Степан Васильченко. «Приблуда».
|
|
55
|
|
Любов Пономаренко. «Гер
переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засо бів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо).
ТЛ: новела.
|
|
56
|
|
Контрольна робота. В. Симоненко, М. Павленко, Л. Понома
ренко (тестування).
|
|
«Ми – українці»
|
|||
57
|
|
Україна
періоду Другої світової війни,
діяльність українських патріотів.
Олег Ольжич – поет
національного героїзму. Заклик іти за ве лінням свого серця, жити повнокровним життям у
вірші «Го сподь багатий нас благословив».
|
Вивчити напам’ять одну по езію (на вибір).
|
58
|
|
Проблема людської волі
в поезії «Захочеш – і будеш…» (із циклу «Незнаному воякові»).
|
|
59
|
|
Лицар духу українського народу
Олена Теліга. Вірш «Сучасни
кам» як моральний заповіт нащадкам.
|
|
60
|
|
Ідея оптимізму і
життєлюбства в художньому слові.
Поезії «Радість», «Пломінний день».
|
– 30 –

61
|
|
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили».
Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив пів світу, здобувши безліч перемог.
|
|
62
|
|
Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу україн
ського народу, його доброти й щирості.
|
|
63
|
|
Моральноетична проблематика твору:
добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.
|
|
64
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Створення власної історії з го
ловним героєм
повісті Іваном Силою
(письмово).
|
|
65
|
|
Андрій Малишко. Відомий
український поет, його
пісні, що ста ли народними. Оспівування любові до матері, її щирих
почуттів до своєї дитини
(«Пісня про рушник»).
|
Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).
|
66
|
|
Патріотичні почуття, найвищі духовні
цінності у вірші
«Чому, сказати, й сам не знаю...».
|
|
67
|
|
Ліризм поезій А. Малишка. Оспівування ролі вчителя у навчанні
та вихованні дітей
у вірші «Вчителька».
|
|
68
|
|
Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем: «Ідея патрі отичного оптимізму та життєлюбства у творах Олега Ольжича
й Олени Теліги», «Богатир Карпат Іван Сила»,
«Пісеннопоетична творчість Андрія
Малишка».
|
|
69
|
|
Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територі
альної громади.
|
|
70
|
|
Бесіда про
твори, що вивчалися впродовж року
й викликали найбільше зацікавлення. Підсумковоузагальнювальний урок.
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий