КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 8 КЛАС

8 к л а с
Українська мова
(70 год, 2 год на тиждень)

Календарно-тематичне планування для  8-го класу складено відповід- но до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5–12 класи / Г.Т. Шелехова, В.І. Тихоша, А.М. Корольчук, В.І. Но­ восьолова, Я.І. Остаф; за ред. Л.В. Скуратівського.  – К., 2005.



І с е м е с т р

Пор.

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки

1

Вступ. Мова найважливіший засіб спілкування, пізнання і впли­
ву.

Повторення та узагальнення вивченого

2

Урок мовленнєвого розвитку. Повторення відомостей про текст, стилі жанри  й типи мовлення.

3

Повторення основних понять з лексикології.



4

Урок мовленнєвого розвитку. Виразне читання художнього тек­ стувимоги до мовлення, ситуації  спілкування. Особливості по­ будови опису  місцевості, пам’яток історії та культури. Багатство фразеології української мови.

5

Основні правила правопису а вибором учителя).

Синтаксис і пунктуація

6

Словосполучення. Будова і  види  словосполучень за способом вираження головного слова.


7

Урок мовленнєвого розвитку. Письмовий стислий переказ розпо­
відного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі.

8–9

Речення прості  і складні (повторення), двоскладні й односкладні.


10

Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз переказу. Усний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та культури в науковому стилі за складним планом.
Контрольний усний переказ
Просте речення. Двоскладне речення

11

Підмет   і  присудок. Способи  вираження  підмета.  Узгодження головних членів речення.

12

Способи вираження присудка. Тире між підметом і присудком.


13

Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний вибірковий  переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та куль­ тури в публіцистичному стилі.



32



14

Речення поширені і непоширені (повторення). Порядок слів у ре­
ченні. Логічний наголос. Контрольне читання мовчки тексту пуб-ліцистичного стилю.


15

Аналіз контрольного переказу. Другорядні члени  речення. Озна­
чення.


16

Прикладка як різновид означення. Написання непоширених при­
кладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки.

17

Додаток як другорядний член речення.

18

Обставина. Види обставин за значенням. Способи вираження їх.

19

Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами.

20

Контрольна  робота Повторення  та   узагальнення  вивченого. Синтаксис і пунктуація (тестування).

Односкладні прості речення. Неповні речення

21

Односкладні прості  речення з головним членом у формі присуд­
ка. Означено­особові та узагальнено­особові речення.



22

Урок мовленнєвого розвитку. Особливості побудови опису  міс­ цевості. Усний твір­опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.

23

Неозначено­особові речення.

24

Безособові речення.


25

Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний твір­опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі за складним планом.


26

Односкладні речення з головним членом у формі підмета (на­
зивні).


27

Аналіз  контрольного твору­опису. Односкладне речення як ча­
стина складного речення.




28

Урок мовленнєвого розвитку. Створення власних висловлювань. Діалог, складений на основі радіо­ чи телепередач. Усний стис­ лий переказ тексту публіцистичного стилю (у тому числі на основі прослуханих радіо­ і телепередач).
Діалог

29

Контрольний диктант.



30

Аналіз контрольного диктанту. Повні і неповні речення. Тире в не­
повних реченнях.


31

Контрольна робота. Просте речення. Двоскладне речення. Одно­
складні прості  речення. Неповні речення (тестування).

32

Повторення вивченого.

ІІ с е м е с т р

Пор.

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки
Речення з однорідними членами

33

Однорідні члени  речення і сполучниковим, безсполучниковим, змішаним зв’язком).



33




34

Поширені і непоширені однорідні члени речення. Смислові відно­ шення між однорідними членами речення (єднальні, протиставні, розділові).

35

Речення з кількома рядами однорідних членів.

36

Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Протокол.

37

Однорідні й неоднорідні означення.

38

Кома між однорідними членами.

     39

Урок  мовленнєвого  розвитку. Конспект прочитаного науково­
навчального тексту; тематичні виписки.



40

Узагальнювальні слова  в  реченнях з  однорідними членами. Двокрапка і  тире при  узагальнювальних словах  у реченнях з однорідними членами.


41

Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір­опис пам’яток історії  і культури за картиною в публіцистичному стилі.
Контрольний усний твір
Речення зі  звертаннями, вставними словами
(словосполученнями, реченнями)
42

Звертання непоширені й поширені. Риторичне звертання.

43

Розділові знаки при звертанні.
Контрольне читання вголос

44–45

Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний  переказ розповідного тексту художнього стилю із творчим завданням.


46

Вставні  слова (словосполучення, речення). Групи  їх за значен­
ням.


47

Аналіз контрольного переказу. Розділові знаки при вставних сло­
вах (словосполученнях, реченнях).


48

Розділові знаки при вставних словах (словосполученнях, речен­
нях).


49

Використання речень зі звертаннями і вставними словами у мов­
ленні.

50

Узагальнення й систематизація з теми.



51

Контрольна робота. Речення з однорідними членами. Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, речен­ нями) (тестування).

52

Урок мовленнєвого розвитку. Інтерв’ю в публіцистичному стилі.

Речення з відокремленими членами


53

Поняття про  відокремлення. Відокремлені другорядні члени  ре­ чення. Синоніміка простих речень з відокремленими членами і складних речень.

54

Відокремлені прикладки.

55

Відокремлені означення і прикладки.



34



56–57

Урок  мовленнєвого розвитку. Контрольний твір­опис пам’яток історії  і культури за картиною в публіцистичному стилі.


58

Відокремлені обставини. Правильна побудова речень з дієпри­
слівниковими зворотами.


59

Аналіз контрольного твору­опису. Відокремлені обставини. Діє­
прислівникові звороти як засіб зв’язку речень у тексті.

60

Відокремлені додатки.


61

Аналіз контрольного диктанту. Відокремлені уточнювальні члени речення.


62

Синоніміка простих речень з відокремленими членами і складних речень. Контрольне аудіювання тексту художнього стилю.

63

Узагальнення й систематизація з теми.


64

Контрольна робота. Речення з відокремленими членами (тесту­
вання).


65

Урок мовленнєвого розвитку. Повідомлення на тему про мову, що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі.

Повторення в кінці року  відомостей про  просте речення
66

Словосполучення. Речення, його види.

67

Головні та другорядні члени речення.

68

Розділові знаки у простому ускладненому реченні.

69

Контрольний диктант.

70

Аналіз контрольного диктанту. Підсумково­узагальнювальний урок.




























35


8 к л а с Українська література (70 год, 2 год на тиждень)

Календарно-тематичне планування для  8-го  класу складено відповідно до
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література:
5–12 класи / Р.В. Мовчан, Н.В. Левчик, O.A. Камінчук, М.П. Бондар, О.Б. Полі­ щук М.М. Сулима Л.П. Шабельникова,  В.М. Садівська керівник   проекту М.Г. Жулинський; за заг. ред. Р.В. Мовчан. К.; Ірпінь: Перун, 2005.

Обов’язкова кількість видів контролю


І семестр
II семестр
Контрольні роботи у формі:
 контрольного класного твору;
 виконання інших завдань (тестів, від­
повідей на запитання тощо)
3
1
2
3
1
2
Уроки  розвитку мовлення  (РМ)
2 (у+п)
2 (у+п)
Уроки  позакласного  читання (ПЧ)
2
2
Перевірка зошитів
4
5

І с е м е с т р

Пор.

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки
Вступ

1

Художня література як одна із форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Аналіз художнього твору.
ТЛ: поглиблення понять про художній образ, художній твір.

Усна  народна творчість

2–3

Українські історичні пісні про звитяжну боротьбу козаків з турець­ ко­татарськими нападниками («Зажурилась Україна»,  «Та ой  як крикнув же козак Сірко»).


4–5

Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту («Ой Морозе,  Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не  той  то Хміль», «За Сибіром сонце сходить»).


6

Образи історичних осіб, лицарів­оборонців рідної землі, їх харак­
теристика.



  7

Пісні Марусі  Чурай  «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри,  ві­ ють буйні», «Ой не ходи,  Грицю...». Трагічна  історія  життя леген­ дарної поетеси.
 Напам’ять
«Засвіт встали ко­ заченьки».

     8

Урок мовленнєвого розвитку. Письмовий твір на одну з тем.


9–10

Українські  народні думи.  Різновиди дум.  Кобзарі та лірники. Су­
часні виконавці дум.
ТЛ: думи.



36



11

Проблема  вибору,  душевна  роздвоєність  Марусі   Богуславки
(«Маруся Богуславка»).


12

Символ гріхопадіння і порятунку через покаяння («Буря  на Чор­
ному морі»).


13

Урок  позакласного  читання Народні  думи   «Самійло  Кішка»,
«Дума про козака Голоту».


14

Контрольна робота. Усна народна творчість (розгорнуті відповіді на запитання).

З давньої української літератури

15

«Слово  про похід Ігорів» давньоруська пам’ятка, перлина укра­ їнського ліро­епосу. Історична основа твору. Переклади і пере­ співи у ХІХ ХХ ст. Питання авторства.


16

Особливості композиції та стилістичних засобів у «Слові про по­
хід Ігорів».

17

Образи руських князів. Ідея патріотизму.


18–19

Символічно­міфологічні образи. Фольклорні мотиви. Роль пейза­
жу. Поетичність образу Ярославни.


20

Урок мовленнєвого розвитку. Усний переказ епізоду «Слова про похід Ігорів».


  21- 22

Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем за поемою «Слово про похід Ігорів».

Світ української поезії



23–24


Тарас Шевченко. «Думи  мої,  думи  мої...»; «Ой три  шляхи  ши­ рокії...», Викуп поета з неволі, причини його  покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання.
Вивчити напам’ять
«Думи мої, думи мої...».



25



Усвідомлення  власної місії  поета. «Мені  однаково, чи  буду...» (з  циклу «В казематі»).
Вивчити напам’ять
«Мені од­ наково, чи буду…».

26

«Минають  дні, минають ночі...».  Роздуми автора про  плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю.
ТЛ: філософська лірика.

27

Ідейно­художній аналіз поезій Т.Шевченка.

28

Урок виразного читання. Читання творів Тараса Шевченка.


29

Контрольна робота. З давньої літератури. Світ української поезії. Творчість Т. Шевченка.

30

Урок позакласного читання. Іван Сенченко. «Діамантовий берег».

31

Урок літератури рідного краю. Творчість письменників­земляків.

32

Повторення вивченого.


37



II с е м е с т р

Пор.

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки


33

Леся Українка.  Розповідь про  життя  поетеси, її мужність  і силу духу. Потужне  ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія  і дійсність як провідні мотиви. «Ви щасливі, пре­ чистії зорі».

34

Тема гармонійного єднання людини з природою («Давня весна»).


35

«Хотіла б я піснею  стати...» зразок ліричної  мініатюри, роман­
тичний спосіб вираження мрій та сподівань ліричної героїні.
Вивчити  на­
пам’ять.


36


Ідея вільної  творчості, вільнолюбства людини. Проблеми і моти­ ви: роль  митця в суспільстві, служіння  музі й народові, суть люд­ ського щастя, вдячності (поема «Давня казка»).
Вивчити напам’ять уривок
з поеми
а вибір).

37

Порівняльна характеристика Поета і Бертольда, складання плану порівняльної характеристики.


38

Володимир Сосюра. Патріотичні та інтимні мотиви творів  поета. Патріотичний пафос поезії «Любіть Україну!».
Вивчити  на­
пам’ять.

39

Образ України,  ідея  нерозривної єдності людини з рідною  зем­
лею, алегоричність образів поезії «Сад».


40

«Васильки» взірець інтимної лірики.
ТЛ: інтимна лірика, віршові розміри.


41

Володимир  Підпалий. Щирість патріотичних почуттів  ліричного героя у вірші «Тиха елегія».


42

Оптимізм, упевненість у правильності обраного шляху («Запро­
сини»).


43–44

Іван  Малкович. «Свічечка  букви  Ї», «Музика,  що  пішла».  Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою повинна бути людина.


45

«3 янголом на плечі». Оптимістичний пафос, віра в перемогу до­
бра.
Вивчити  на­
пам’ять.

46

Контрольна робота. Творчість Лесі Українки, В. Сосюри,
В. Підпалого, І. Малковича.

вича (тестування).

Національна драма

47

Іван Карпенко­Карий. Короткі відомості про життя і творчість ви­
датного українського драматурга ХІХ ст., про «театр корифеїв».


48

Трагікомедія «Сто тисяч» (скорочено) класичний взірець україн­
ського «театру корифеїв».
ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія.


49

Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до на­ живи.  Проблема влади грошей – наскрізна і «вічна» у світовому мистецтві.

50

Засоби сатиричного змалювання Герасима Калитки.


51–52

Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір­роздум за п’єсою І.Кар­ пенка­Карого «Сто  тисяч».  «Вплив  грошей на  людську особи­ стість».


38


З української прози

53

Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною» (скорочено). Пригод­ ницький, романтичний сюжет повісті.  Протест Остапа і Соломії проти будь­якого насильства над людиною.


54–55

Кохання  Остапа і Соломії як центральний мотив у творіЙого не­
переможна сила, що рухає вчинками героїв.


56–57

Час  і вічність  у повісті,  символічні образи. Романтичність, муж­
ність і сила волі української жінки Соломії.


58

Урок мовленнєвого розвитку. Складання анкети головного героя повісті М. Коцюбинського (письмово).

59

Урок позакласного читання. Валентин Чемерис. «Ольвія».


60

Контрольна робота.  Письмовий твір на одну  з тем:  «П’єса  “Сто тисяч як викриття користолюбства», «Відображення волелюбно­ го духу українського народу в повісті “Дорогою ціною”».


61

Володимир Дрозд. Іронічна, алегорично­химерна проза сучас­
ного прозаїка.


62

Проблеми людини в суспільстві, її знеособленні, свободи і нево­ лі, особистості й натовпу, дійсності та мрії у творі В.Дрозда «Білий кінь Шептало».


63

Алегоричність образу коня Шептала, його  характеристика, оцін­
ка його поведінки.


64

Урок позакласного читання. Володимир Дрозд. «Кінь Шептало на молочарні».

Український гумор і сатира

65

Володимир Самійленко. Коротко про  митця. «На печі»Гумор  і сатира поета як поштовх до роздумів про справжній патріотизм, чесність, самовідданість людини.


66

Засоби  творення гумору   та  сатири.  Сатирична іронія   вірша
«Патріоти».
ТЛ: гумор і сатира (поглиблено), антитеза, іронія.


67

Урок виразного читання. Урок­конкурс на найкращого виконавця гумористичних творів.


68

Контрольна робота. Творчість В. Дрозда. Український гумор  і са­
тира (тестування).


69

Урок літератури рідного краю. Гумористичні твори письменни­
ків­земляків.

70

Підсумково­узагальнювальний урок.














39



Комментариев нет:

Отправить комментарий