8 к л а с
Українська мова
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для
8-го класу складено
відповід- но до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5–12 класи / Г.Т. Шелехова, В.І. Тихоша, А.М. Корольчук, В.І. Но восьолова,
Я.І. Остаф; за ред. Л.В. Скуратівського. – К., 2005.
І с е м е с т р
Пор.
№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки
|
1
|
|
Вступ. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впли
ву.
|
|
Повторення та узагальнення вивченого
|
|||
2
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Повторення відомостей про текст, стилі
жанри й типи мовлення.
|
|
3
|
|
Повторення основних понять з лексикології.
|
|
4
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Виразне читання
художнього тек сту,
вимоги до мовлення, ситуації спілкування. Особливості по будови опису місцевості, пам’яток історії та культури. Багатство фразеології української мови.
|
|
5
|
|
Основні правила
правопису (за вибором учителя).
|
|
Синтаксис і пунктуація
|
|||
6
|
|
Словосполучення. Будова і види
словосполучень за способом вираження головного слова.
|
|
7
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Письмовий стислий переказ розпо
відного тексту з елементами опису місцевості в
художньому стилі.
|
|
8–9
|
|
Речення прості і складні (повторення), двоскладні й односкладні.
|
|
10
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз переказу. Усний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та культури
в науковому стилі за складним планом.
|
Контрольний усний переказ
|
Просте речення. Двоскладне речення
|
|||
11
|
|
Підмет і присудок. Способи
вираження підмета. Узгодження головних членів речення.
|
|
12
|
|
Способи вираження присудка. Тире між підметом і присудком.
|
|
13
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний вибірковий
переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та куль тури в публіцистичному стилі.
|
|
– 32 –

14
|
|
Речення поширені і непоширені (повторення). Порядок слів у ре
ченні. Логічний наголос. Контрольне читання мовчки тексту пуб-ліцистичного стилю.
|
|
15
|
|
Аналіз контрольного переказу. Другорядні члени речення. Озна
чення.
|
|
16
|
|
Прикладка як різновид означення. Написання непоширених при
кладок через дефіс;
прикладки, що беруться в лапки.
|
|
17
|
|
Додаток як другорядний член речення.
|
|
18
|
|
Обставина. Види обставин за значенням. Способи вираження їх.
|
|
19
|
|
Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами.
|
|
20
|
|
Контрольна робота. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис і пунктуація (тестування).
|
|
Односкладні прості речення. Неповні речення
|
|||
21
|
|
Односкладні прості
речення з головним членом у формі присуд
ка. Означеноособові та узагальненоособові речення.
|
|
22
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Особливості побудови опису
міс цевості. Усний твіропис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.
|
|
23
|
|
Неозначеноособові речення.
|
|
24
|
|
Безособові речення.
|
|
25
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний твіропис
місцевості (вулиці, села, міста)
на основі особистих спостережень і вражень у
художньому стилі
за складним планом.
|
|
26
|
|
Односкладні речення
з головним членом
у формі підмета (на
зивні).
|
|
27
|
|
Аналіз контрольного творуопису. Односкладне речення як ча
стина складного речення.
|
|
28
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Створення власних
висловлювань. Діалог, складений на основі радіо
чи телепередач. Усний стис лий переказ тексту
публіцистичного стилю
(у тому числі на основі прослуханих радіо і
телепередач).
|
Діалог
|
29
|
|
Контрольний диктант.
|
|
30
|
|
Аналіз контрольного диктанту. Повні
і неповні речення. Тире в не
повних реченнях.
|
|
31
|
|
Контрольна робота. Просте речення. Двоскладне речення. Одно
складні прості речення. Неповні речення (тестування).
|
|
32
|
|
Повторення вивченого.
|
|
ІІ с е м е с т р
Пор.
№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки
|
Речення з однорідними членами
|
|||
33
|
|
Однорідні члени
речення (зі сполучниковим, безсполучниковим, змішаним зв’язком).
|
|
– 33 –

34
|
|
Поширені і непоширені однорідні члени речення. Смислові відно шення між однорідними членами
речення (єднальні, протиставні,
розділові).
|
|
35
|
|
Речення з кількома рядами однорідних членів.
|
|
36
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Протокол.
|
|
37
|
|
Однорідні й неоднорідні означення.
|
|
38
|
|
Кома між однорідними членами.
|
|
39
|
|
Урок
мовленнєвого розвитку. Конспект прочитаного науково
навчального тексту;
тематичні виписки.
|
|
40
|
|
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними
членами. Двокрапка і тире при
узагальнювальних словах
у реченнях з однорідними членами.
|
|
41
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усний твіропис пам’яток історії
і культури за картиною в публіцистичному стилі.
|
Контрольний усний твір
|
Речення зі
звертаннями, вставними словами
(словосполученнями, реченнями)
|
|||
42
|
|
Звертання непоширені й поширені. Риторичне звертання.
|
|
43
|
|
Розділові знаки
при звертанні.
|
Контрольне читання вголос
|
44–45
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний
переказ розповідного тексту художнього стилю із творчим
завданням.
|
|
46
|
|
Вставні слова (словосполучення, речення). Групи їх за значен
ням.
|
|
47
|
|
Аналіз контрольного переказу. Розділові знаки при вставних сло
вах (словосполученнях, реченнях).
|
|
48
|
|
Розділові знаки
при вставних словах
(словосполученнях, речен
нях).
|
|
49
|
|
Використання речень
зі звертаннями і вставними словами
у мов
ленні.
|
|
50
|
|
Узагальнення й систематизація з теми.
|
|
51
|
|
Контрольна робота. Речення з однорідними членами. Речення зі звертаннями, вставними
словами (словосполученнями, речен нями) (тестування).
|
|
52
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Інтерв’ю в публіцистичному стилі.
|
|
Речення з відокремленими членами
|
|||
53
|
|
Поняття про
відокремлення. Відокремлені другорядні члени ре чення. Синоніміка простих речень з відокремленими членами і складних речень.
|
|
54
|
|
Відокремлені прикладки.
|
|
55
|
|
Відокремлені означення і прикладки.
|
|
– 34 –

56–57
|
|
Урок
мовленнєвого розвитку. Контрольний твіропис пам’яток історії і культури
за картиною в публіцистичному стилі.
|
|
58
|
|
Відокремлені обставини. Правильна побудова речень з дієпри
слівниковими зворотами.
|
|
59
|
|
Аналіз контрольного творуопису. Відокремлені обставини. Діє
прислівникові звороти
як засіб зв’язку речень у тексті.
|
|
60
|
|
Відокремлені додатки.
|
|
61
|
|
Аналіз контрольного диктанту. Відокремлені уточнювальні члени речення.
|
|
62
|
|
Синоніміка простих речень з відокремленими членами і складних речень. Контрольне аудіювання тексту художнього стилю.
|
|
63
|
|
Узагальнення й систематизація з теми.
|
|
64
|
|
Контрольна робота. Речення з відокремленими членами (тесту
вання).
|
|
65
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Повідомлення на тему про мову, що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі.
|
|
Повторення в кінці року
відомостей про просте речення
|
|||
66
|
|
Словосполучення. Речення, його види.
|
|
67
|
|
Головні та другорядні члени речення.
|
|
68
|
|
Розділові знаки
у простому ускладненому реченні.
|
|
69
|
|
Контрольний диктант.
|
|
70
|
|
Аналіз контрольного диктанту.
Підсумковоузагальнювальний урок.
|
|
– 35 –

8 к л а с Українська література (70
год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для
8-го класу складено відповідно до
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література:
5–12 класи / Р.В. Мовчан, Н.В. Левчик, O.A. Камінчук, М.П. Бондар, О.Б. Полі щук,
М.М. Сулима, Л.П. Шабельникова, В.М. Садівська;
керівник проекту М.Г. Жулинський; за заг. ред. Р.В. Мовчан. – К.; Ірпінь: Перун, 2005.
Обов’язкова кількість
видів контролю
|
І семестр
|
II семестр
|
Контрольні роботи у формі:
• контрольного класного твору;
• виконання інших завдань (тестів, від
повідей на запитання тощо)
|
3
1
2
|
3
1
2
|
Уроки розвитку мовлення
(РМ)
|
2 (у+п)
|
2 (у+п)
|
Уроки позакласного читання (ПЧ)
|
2
|
2
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
І с е м е с т р
Пор.
№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки
|
Вступ
|
|||
1
|
|
Художня література як одна із форм духовної діяльності людини.
Функції художньої літератури. Аналіз художнього твору.
ТЛ: поглиблення понять
про художній образ, художній твір.
|
|
Усна народна творчість
|
|||
2–3
|
|
Українські історичні пісні про звитяжну боротьбу козаків з турець котатарськими нападниками («Зажурилась Україна»,
«Та ой як крикнув же козак Сірко»).
|
|
4–5
|
|
Пісні про боротьбу проти
соціального та національного гніту
(«Ой Морозе, Морозенку», «Максим
козак Залізняк», «Чи не той
то Хміль»,
«За Сибіром сонце сходить»).
|
|
6
|
|
Образи історичних осіб, лицарівоборонців рідної
землі, їх харак
теристика.
|
|
7
|
|
Пісні Марусі Чурай
«Засвіт встали
козаченьки», «Віють
вітри, ві ють буйні», «Ой не ходи,
Грицю...». Трагічна історія життя леген дарної поетеси.
|
Напам’ять
«Засвіт встали ко заченьки».
|
8
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Письмовий
твір на одну з тем.
|
|
9–10
|
|
Українські народні думи. Різновиди дум.
Кобзарі та лірники. Су
часні виконавці дум.
ТЛ: думи.
|
|
– 36 –

11
|
|
Проблема вибору, душевна
роздвоєність Марусі Богуславки
(«Маруся Богуславка»).
|
|
12
|
|
Символ гріхопадіння і порятунку через покаяння («Буря на Чор
ному морі»).
|
|
13
|
|
Урок
позакласного читання. Народні думи «Самійло Кішка»,
«Дума про козака Голоту».
|
|
14
|
|
Контрольна робота. Усна народна творчість (розгорнуті відповіді на запитання).
|
|
З давньої української літератури
|
|||
15
|
|
«Слово про похід
Ігорів» – давньоруська пам’ятка, перлина укра
їнського ліроепосу. Історична основа твору. Переклади і пере співи
у ХІХ –
ХХ ст. Питання авторства.
|
|
16
|
|
Особливості композиції та стилістичних засобів у «Слові про по
хід Ігорів».
|
|
17
|
|
Образи руських князів. Ідея патріотизму.
|
|
18–19
|
|
Символічноміфологічні образи. Фольклорні мотиви.
Роль пейза
жу. Поетичність образу Ярославни.
|
|
20
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усний
переказ епізоду
«Слова про похід Ігорів».
|
|
21- 22
|
|
Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем за поемою «Слово про похід Ігорів».
|
|
Світ української поезії
|
|||
23–24
|
|
Тарас Шевченко. «Думи мої,
думи мої...»; «Ой три
шляхи ши рокії...», Викуп
поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання.
|
Вивчити напам’ять
«Думи мої, думи мої...».
|
25
|
|
Усвідомлення
власної місії поета. «Мені однаково, чи буду...» (з циклу «В казематі»).
|
Вивчити напам’ять
«Мені од наково, чи буду…».
|
26
|
|
«Минають дні, минають ночі...».
Роздуми автора
про плинність, скороминущість життя
людини на землі, про її долю.
ТЛ: філософська лірика.
|
|
27
|
|
Ідейнохудожній аналіз
поезій Т.Шевченка.
|
|
28
|
|
Урок виразного читання. Читання творів Тараса Шевченка.
|
|
29
|
|
Контрольна робота. З давньої літератури. Світ української поезії. Творчість Т. Шевченка.
|
|
30
|
|
Урок позакласного читання. Іван Сенченко. «Діамантовий берег».
|
|
31
|
|
Урок літератури рідного краю. Творчість письменниківземляків.
|
|
32
|
|
Повторення вивченого.
|
|
– 37 –
II с е м е с т р
Пор.
№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки
|
33
|
|
Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність
і силу духу. Потужне
ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія
і дійсність як провідні мотиви.
«Ви щасливі, пре чистії
зорі».
|
|
34
|
|
Тема гармонійного єднання людини з
природою («Давня
весна»).
|
|
35
|
|
«Хотіла б я піснею
стати...» – зразок ліричної
мініатюри, роман
тичний спосіб вираження мрій та сподівань ліричної героїні.
|
Вивчити на
пам’ять.
|
36
|
|
Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми і моти ви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть люд ського щастя, вдячності (поема «Давня казка»).
|
Вивчити напам’ять уривок
з поеми
(на вибір).
|
37
|
|
Порівняльна характеристика Поета і Бертольда, складання плану порівняльної характеристики.
|
|
38
|
|
Володимир Сосюра. Патріотичні та інтимні мотиви творів поета. Патріотичний пафос поезії «Любіть Україну!».
|
Вивчити на
пам’ять.
|
39
|
|
Образ України,
ідея нерозривної єдності людини з рідною зем
лею, алегоричність образів поезії «Сад».
|
|
40
|
|
«Васильки» — взірець інтимної лірики.
ТЛ: інтимна лірика,
віршові розміри.
|
|
41
|
|
Володимир
Підпалий. Щирість патріотичних почуттів
ліричного героя у вірші «Тиха елегія».
|
|
42
|
|
Оптимізм, упевненість у правильності обраного шляху («Запро
сини»).
|
|
43–44
|
|
Іван Малкович. «Свічечка
букви Ї», «Музика,
що пішла».
Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою повинна бути
людина.
|
|
45
|
|
«3 янголом на плечі». Оптимістичний пафос, віра в перемогу до
бра.
|
Вивчити на
пам’ять.
|
46
|
|
Контрольна робота. Творчість Лесі Українки, В. Сосюри,
В. Підпалого, І. Малковича.
вича (тестування).
|
|
Національна драма
|
|||
47
|
|
Іван КарпенкоКарий. Короткі відомості про життя
і творчість ви
датного українського драматурга ХІХ ст., про «театр корифеїв».
|
|
48
|
|
Трагікомедія «Сто тисяч» (скорочено) – класичний взірець
україн
ського «театру
корифеїв».
ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія.
|
|
49
|
|
Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до на живи. Проблема влади грошей
– наскрізна і «вічна» у світовому мистецтві.
|
|
50
|
|
Засоби сатиричного змалювання Герасима Калитки.
|
|
51–52
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усний твірроздум за п’єсою І.Кар пенкаКарого «Сто
тисяч». «Вплив грошей на
людську особи стість».
|
|
– 38 –

З української прози
|
|||
53
|
|
Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною» (скорочено). Пригод ницький, романтичний сюжет повісті.
Протест Остапа і Соломії проти будьякого насильства над людиною.
|
|
54–55
|
|
Кохання Остапа і Соломії як центральний мотив
у творі.
Його не
переможна сила,
що рухає вчинками героїв.
|
|
56–57
|
|
Час і вічність у повісті, символічні образи.
Романтичність, муж
ність і сила волі української жінки
Соломії.
|
|
58
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Складання анкети
головного героя повісті М. Коцюбинського (письмово).
|
|
59
|
|
Урок позакласного читання. Валентин Чемерис. «Ольвія».
|
|
60
|
|
Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем: «П’єса
“Сто тисяч”
як викриття користолюбства», «Відображення волелюбно
го духу українського народу в повісті “Дорогою ціною”».
|
|
61
|
|
Володимир Дрозд.
Іронічна, алегоричнохимерна проза сучас
ного прозаїка.
|
|
62
|
|
Проблеми людини
в суспільстві, її знеособленні, свободи і нево лі, особистості й натовпу, дійсності та мрії у творі
В.Дрозда «Білий кінь Шептало».
|
|
63
|
|
Алегоричність образу
коня Шептала, його характеристика, оцін
ка його поведінки.
|
|
64
|
|
Урок позакласного читання. Володимир Дрозд. «Кінь Шептало на молочарні».
|
|
Український гумор і сатира
|
|||
65
|
|
Володимир Самійленко. Коротко про
митця. «На печі».
Гумор і сатира поета
як поштовх до роздумів про справжній патріотизм, чесність, самовідданість людини.
|
|
66
|
|
Засоби творення гумору та
сатири. Сатирична іронія вірша
«Патріоти».
ТЛ: гумор і сатира (поглиблено), антитеза, іронія.
|
|
67
|
|
Урок виразного читання. Урокконкурс на найкращого виконавця гумористичних творів.
|
|
68
|
|
Контрольна робота. Творчість В. Дрозда. Український гумор і са
тира (тестування).
|
|
69
|
|
Урок літератури рідного краю. Гумористичні твори письменни
ківземляків.
|
|
70
|
|
Підсумковоузагальнювальний урок.
|
|
– 39 –
Комментариев нет:
Отправить комментарий