КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 5 КЛАС






5 к л а с
Українська мова
(122 год, 3,5 год на тиждень)


(10  год резерв годин  для  використання на  розсуд  учителя)

Календарно-тематичне планування  для   5-го  класу  складено відповідно до  Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова:
5–9 класи   / Г.Т.  Шелехова,  Т.Д.  Гнаткович,   Н.Б.  Коржова,  В.І.  Ново­
сьолова,   М.І.  Пентилюк,  А.С.  Пономаренко,  К.В.  Таранік­Ткачук.   –   К.,
2013.

I семестр 

Пор.

Дата

Тема уроку

Примітки
1

Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова державна мова України.

2

Урок мовленнєвого розвитку. Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читан­ ня, говоріння, письмо), особливості їх. Навчальне аудіювання.



Повторення вивченого в початкових класах

3

Частини мови; основні способи  розпізнавання  їх.  Уживання однієї  частини мови  в значенні іншої.

4

Іменник. Написання іменників із великої букви й у лапках. Літери, що позначають голосні звуки в закінченнях іменників.

5

Прикметник. Літери, що позначають голосні звуки  у відмінко­
вих закінченнях прикметників.

6

Урок мовленнєвого розвитку. Різновиди мовленнєвого спілку­ вання: усне й письмове, монологічне й діалогічне. Мета спілку­ вання й адресат мовлення, основні правила спілкування (прак­ тично).

7

Числівник.

8

Займенник.

9

Урок  мовленнєвого  розвитку. Текст  як  продукт мовленнєвої діяльності. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка  тексту, мікротема. Будова тексту  (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. Прос­ тий план готового тексту.

10

Урок мовленнєвого розвитку. Усна й письмова форми тексту (висловлювання). Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру.


2


11–12

Дієслово.  Літери, що  позначають  голосні звуки   в  особових закінченнях дієслів. Не з дієсловами. Правопис -шся,  -ться в кінці дієслів.

13

Прислівник. Правопис вивчених прислівників. Апостроф. Знак м’якшення.

14

Урок  мовленнєвого  розвитку. Ознайомлення з  розмовним, науковим і художнім стилями, сферою використання їх.

15

Прийменник. Написання прийменників з іншими   частинами мови. Сполучник. Використання прийменників та сполучників і, й, та, а, але для зв’язку слів у реченні.

16

Контрольна робота. Повторення вивченого в початкових класах;
текст (тестування).



Відомості з синтаксису  й пунктуації

17–18

Словосполучення.  Відмінність словосполучення  від  слова  й речення. Головне й залежне слово у словосполученні. Грама­ тична помилка та умовне позначення її (практично).

19

Урок мовленнєвого розвитку. Типи мовлення (різновиди тек­ стів): розповідь, опис, роздум. Особливості побудови розповіді на основі власного досвіду.

20

Урок мовленнєвого розвитку. Письмовий докладний переказ художнього тексту  розповідного характеру з елементами опи­ су предмета.

21

Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).

22–23

Урок  мовленнєвого  розвитку. Ознайомлення з вимогами до мовлення (змістовність, логічна  послідовність, багатство, точ­ ність, виразність, доречність, правильність). Помилки в змісті й побудові висловлення (практично). Аналіз переказу.

Контрольний усний переказ
24

Види  речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні (повторення).

25

Види  речень за емоційним забарвленням: окличні  і неокличні
(повторення). Контрольне читання мовчки.

26–27

Розділові  знаки  в  кінці  речень  (повторення). Пунктуаційна помилка та її практичне позначення (практично).

28

Другорядні члени  речення: додаток, означення, обставина.

29

Урок мовленнєвого розвитку. Усний докладний переказ тексту наукового стилю.

30

Другорядні члени   речення.  Означення. Способи вираження означень.

31

Другорядні члени  речення. Додаток. Способи вираження до­
датків. Засвоєння складних випадків слововживання.


3


32

Другорядні члени   речення.  Обставини. Способи вираження обставин. Тренувальні вправи на визначення другорядних чле­ нів речення.

33

Урок  мовленнєвого розвитку. Відповідь на  уроках  української мови та інших предметів а  поданим планом або  таблицею) у науковому стилі. Відгук про висловлення товариша.

34

Контрольна робота. Словосполучення і речення (тестування).

35

Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучни­
ками а, але, і). Кома між однорідними членами речення.

36–37

Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Дво­ крапка  й  тире при  узагальнювальних словах  у  реченнях  з однорідними членами.

38

ЗвертанняРоль   звертань у  реченні  (практично). Розділові знаки при  звертанні  (повторення). Непоширені й  поширені звертання.

39–40

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний переказ тексту.

41–42

Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами  та сполученнями слів  (практично). Виділення  вставних  слів  на письмі. Аналіз контрольного переказу.

43

Контрольна робота.  Просте ускладнене речення.

44–45

Складні  речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв’яз­ ком. Кома між частинами складного речення, з’єднаними без­ сполучниковим і сполучниковим зв’язком.



Пряма мова. Діалог

46–47

Пряма мова. Розділові знаки при  прямій мові.  Синонімічність речень із прямою і непрямою мовою.

48

Діалог. Розділові знаки при діалозі.


49

Урок  мовленнєвого  розвитку. Лист  рідним, друзям.  Адреса.
Оформлення  конверта. 

50

Урок  мовленнєвого  розвитку. Розігрування  діалогів відповідно до запропонованої ситуації   спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів.
Діалог
51

Пряма мова. Діалог  (тренувальні вправи).

 
52

Контрольний  диктант.   Тренувальні вправи  за  вивченими темами.



Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

53

Звуки мови й звуки мовлення. Голосні і приголосні звуки. Приго­
лосні дзвінкі і глухі; вимова звуків, що позначаються буквами г і ґ.



4


54

Приголосні тверді і  м’які.  Удосконалення  вміння   правильної вимови голосних і приголосних звуків.

55–56

Позначення  звуків   мовлення  на  письмі.  Українська абетка. Співвідношення звуків і букв. Звукове значення літер я, ю, є, ї та  щ (повторення).

57

Склад. Основні правила переносу.

   58

Уроки мовленнєвого розвитку. Письмовий твір­опис тварини в художньому стилі.

59

Наголос.  Орфоепічний словник і  словник наголосів. Орфо­
епічна помилка (практично). Аналіз твору.

60

Контрольна робота. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
(тестування).



61

Аналіз контрольної роботи.

II семестр 

62–63

Вимова  наголошених і  ненаголошених  голосних. Ненаголо­
шені голосні [е], [и], ] в коренях слів.

64

Позначення на письмі  ненаголошених голосних [е],  ] та [о] перед складом з наголошеним ] в коренях слів.  Орфогра­ фічна помилка (практично).

65

Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Орфографічний  словник.  Орфограма   (практично), умовне позначення її.

66

Тренувальні вправи. Удосконалення вмінь  записувати слова у фонетичній транскрипції. Фонетичний розбір слів.

67–68

Уподібнення приголосних  звуків.   Вимова префіксів  з-,  с-,
роз-, без-, -пре, -при, -прі.

69

Спрощення у групах приголосних.

70–71

Уроки  мовленнєвого  розвитку. Докладний переказ  тексту   з елементами роздуму (усно й письмово).

72

Основні випадки чергування у   в, і й, - з, - із, - зі. Аналіз
переказу.

73–74

Найпоширеніші випадки  чергування  голосних і  приголосних звуків (практично). Чергування ] [а], ] [і], ] [и]; [о], [е] з [і]; ] ] після [ж], [ч], [ш]; [и], ] після [ж], [ч], [ш], [шч]; [г], [к], ] [ж], [ч], ] [з´], [ц´],  [с´].

   75

Контрольна робота.  Фонетика. Орфоепія. Орфографія (тес­
тування)

     76

Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і,є,ю,я.

 77-78

Правила вживання знака м’якшення.

79–80

Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написан­
ня слів з апострофом.



5


81–82

Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких  приголос­
них та збігу однакових приголосних звуків.

83

Урок  мовленнєвого розвитку. Складання  діалогів  етикетного характеру, діалог­розпитування.

84

Написання слів,  що  увійшли  в  українську мову  з інших  мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа; подвоєння букв у загальних і власних назвах. Слов­ ник іншомовних слів.

85

Написання літер  и, і, у словах іншомовного походження.

86

Контрольна робота ( тестування). Орфографія.



Лексикологія

87

Лексичне значення слова.  Однозначні й  багатозначні слова. Ознайомлення з тлумачним і перекладним словниками.

88

Використання багатозначних слів  у прямому й переносному значеннях (повторення). Лексична помилка (практично).

89

Урок мовленнєвого розвитку. Докладний переказ художнього тексту  розповідного характеру з елементами опису предмета.

90

Загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова.

91

Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення зі словни­
ком синонімів.

92

Урок  мовленнєвого  розвитку. Усний  твір­опис предмета  за картиною.
Контрольний усний твір
93

Групи  слів  за значенням. Антоніми.  Ознайомлення зі словни­
ком антонімів.

94

Групи слів за значенням. Омоніми. Пароніми.

95–96

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний переказ тексту.

97–98

Використання слів  відповідно до  значення їх. Аналіз  переказу. Лексичний розбір слова.
Контрольне читання
вголос
99

Контрольна робота. Лексикологія (тестування).



Будова слова. Орфографія

100–101

Основа слова (корінь,  суфікс, префікс) і закінчення –  значущі частини слова (повторення і поглиблення відомостей). Спільно­ кореневі слова й форми слова. Контрольне аудіювання.

102

Незмінні і змінні слова.

103–104

Правопис значущих частин слова (повторення). Написання пре­
фіксів з- (зі-, с-).

105–106

Правопис   значущих частин слова  (повторення). Написання префіксів роз-, без-.

107

Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір­оповідання про випа­
док із життя.


6


108

Урок  мовленнєвого  розвитку. Письмовий твір­розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі.

109–110

Вимова і написання префіксів пре-, при-, прі-.

111

Контрольна робота. Будова слова. Орфографія (тестування).



Повторення й узагальнення в кінці року

112–113

Синтаксис і пунктуація.

114–115

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний твір.

     116

Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз контрольного твору. Робо­
та над виправленням помилок і вдосконаленням написаного.

117-118

Лексикологія. Будова слова й орфографія.

   119

Фонетика і графіка. Орфоепія й орфографія.

   120

Контрольний диктант.

   121

Аналіз контрольного диктанту.

    122

Підсумково­узагальнювальний урок.







































7


5 к л а с
Українська література
(70  год,  2 год на тиждень)


Календарно-тематичне планування для  5-го класу складено відповідно до Програми для  загальноосвітніх навчальних закладів. Українська літерату- ра: 5 9 класи  / К.В.  Таранік-Ткачук, М.ПБондар,  О.М. Івасюк,  С.А. Ко- черга,  Л.І.  Кавун,  О.ІНеживий, Н.В.  Михайлова, Р.В.  Мовчан  (керівник групи).   К., 2013,

Обов’язкова кількість видів контролю


І семестр
ІІ семестр
Контрольні роботи у формі:
контрольного класного твору;
виконання інших завдань (тестів, від­
повідей на запитання тощо)
2
­
2
3
1
2
Уроки  розвитку мовлення (РМ)*
2 (у+п)
2 (у+п)
Уроки  позакласного  читання (ПЧ)
2
2
Уроки  літератури рідного краю
(ЛРК)
2
2
Уроки  виразного читання
1
1
Перевірка зошитів
4
5

* У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох  уроків розвитку мовлення: одного уроку усного   розвитку мовлення, а  другого  письмового. Умовне позначення  в  таблиці (у+п).
І с е м е с т р

Пор.

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки
Вступ


1

Слово в житті людини. Краса світу і людської душі в художньо­ му слові. Образне слово першоелемент літератури. Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Художня літерату­ ра як мистецтво слова. Види мистецтва.
ТЛ: фольклор.

Світ фантазії і мудрості


2

Міфи й легенди українців. Первісні  уявлення про  всесвіт і лю­ дину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки. До­ бро і зло, їхня роль у житті. «Про зоряний Віз».
ТЛ: міф, легенда.


3

«Чому пес живе коло людини?», «Берегиня» а С. Плачиндою),
«Дажбог» а С. Плачиндою).



8



4

«Неопалима купина» а Є. Шморгуном) «Як виникли Карпати»,
«Чому в морі є перли і мушлі».


5

Народні перекази. «Прийом у запорожці». Лицарство та відвага запорозьких козаків.
ТЛ: переказ.


6

Урок позакласного читання.  Народні перекази: «Звідки  пішло прізвище Богдана Хмельницького», «Як Сірко  переміг татар»,
«Олекса Довбуш».



7

Народні казки, тематика, різновиди, побудова їх. Казка  «Про правду і кривду». Народне уявлення про  добро і зло  у казці. Аналіз фантастичного і реального.
ТЛ: народна казка, тема.

8

Казка «Мудра дівчина». Яскравий національний колорит казки.

9

Казка «Ох». Міфологічна основа твору.


10

Казка  «Летючий  корабель». Непереборна життєствердність та людинолюбство у творі.
ТЛ: гіпербола.


11

Урок мовленнєвого розвитку. Конкурс  на найкращу інсценіза­
цію уривків казок.


12

Контрольна робота. Вступ. Міфи, легенди, перекази українців. Народні казки  (літературний диктант і розгорнуті відповіді на запитання).


13

Літературні казки. Іван Франко казкар (збірка «Коли ще звірі говорили»). Дитинство письменника.



14

Зміст казки  «Фарбований Лис». Особливості літературної каз­ ки, її відмінність од народної. Головні  та другорядні персонажі казки.
ТЛ: літературна казка.


15

Образ Лиса, риси його характеру.
ТЛ: мова автора і мова персонажів, прозова мова.


16

Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територі­
альної громади.


17

Василь Королів­Старий. Короткі  відомості про  письменника і його фантастичні казки. Добро і зло в казці «Хуха­Моховинка».



18

Образи фантастичних істот,  створені уявою  автора на  осно­ ві українського фольклору. Наскрізний гуманізм казки. Аналіз зовнішності казкових істот.
ТЛ: портрет.



19

Василь Симоненко. Цікава  сторінка з життя митця. Казка  «Цар
Плаксій та Лоскотон».
ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм), порівняння, епітети
(повторення).


20

Різні  життєві  позиції персонажів (песимістична й оптимістич­
на). Казкова історія і сучасне життя.


21

Урок виразного читання.  Конкурс на найкращого декламатора уривків казки  «Цар Плаксій  та Лоскотон», які найбільше сподо­ балися.



9



22

Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» по­
вість­казка сучасної дитячої письменниці.


23

Жанрово­композиційна своєрідність повісті.  Елементи незви­ чайного в творі.  Символіка країни  Недоладії та  її мешканців. Морально­етичні проблеми в казці.


24

Характеристика образів повісті­казки. Особливості мови твору, роль діалогів у ньому.

25

Урок позакласного читання. Галина Пагутяк. «Лялечка і Мацько».




26

Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту  й фор­
ми загадок.
ТЛ: загадка.
Вивчити напам’ять кілька за­ гадок (на вибір).

27

Тематичні групи  загадок (про  людей, їхнє життя,  про  природу та її явища, про рослин, тварин).




28

Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та його оцінка в прислів’ях та приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості.
ТЛ: прислів’я, приказка.
Вивчити напам’ять
20 при­ слів’їв і приказок а вибір).

29

Урок мовленнєвого розвитку. Складання оповідання (казки) за прислів’ям (письмово).


30

Контрольна робота. Літературні казки. Загадки. Прислів’я (тес­
тування).


31

Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територі­
альної громади.

32

Повторення та узагальнення вивченого за І семестр.


ІІ  с е м е с т р

Пор.

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки


33

Леонід Глібов. Відомий поет і байкар. «Химерний маленький…»,
«Що за птиця?». Фольклорна основа творів. Життєствердний пафос.
ТЛ: акровірш (повторення).


34

«Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?». Особли­
вості поетичної мови  творів Л. Глібова.

Історичне минуле нашого народу



35

«Повість  минулих  літ» найдавніший літопис нашого народу. Літописні  оповіді: «Три брати Кий, Щек,  Хорив  і сестра їхня Либідь»,  «Святослав укладає мир  з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава» а основі «Повісті минулих  літ» у переказі В. Близнеця).
ТЛ: літопис.


10




36

«Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. По­ чаток  великого будівництва в Києві.  Похвала книгам». Любов руських  (українських) князів  до своєї землі, риси їхніх характе­ рів. Казкові  та історичні мотиви літописних сюжетів. Значення літописання для нащадків.



37

Олександр Олесь (Кандиба). Стисло про поета. Поезії з книжки
«Княжа Україна»,  зв’язок їх із літописами. «Заспів», «Україна в старовину». Поетична оповідь про минуле нашого народу, кня­ зів Київської Русі, їхню мудрість, благородство, хоробрість, лю­ бов до рідної землі.


38

«Похід на Царгород», «Ярослав Мудрий».  Зміст заповіту Ярос­
лава Мудрого і його актуальність нині.


39

«Микита Кожум’яка» драматичний твір на тему народної каз­
ки. Найнапруженіші епізоди у творі.
ТЛ: драматичний твір і його побудова.

40

Зв’язок у драмі­казці історичного минулого з сучасністю.


41

Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі»   пригодницька повість сучасної письменниці. Фантастичне і реальне в ній.
ТЛ: епічний твір.


42

Важливість знань про історичне минуле нашого народу в житті людини. Твір про справжні життєві цінності.

43

Стосунки між дорослими і дітьми.


44

Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територі­
альної громади.


45

Контрольна робота. Леонід Глібов, літописні оповіді, Олександр
Олесь, Зірка Мензатюк (розгорнуті відповіді на запитання).


46

Урок позакласного читання. Марина Павленко. «Миколчині іс­
торії».

Рідна Україна. Світ природи

47

Тарас Шевченко. Розповідь про поета, його дитинство. Україна часів Т. Шевченка.


48

«В бур’янах»  С. Васильченка один з найкращих художніх тво­
рів про дитинство Тараса Шевченка.



49

Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т. Шевченка інша, художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. «За сонцем хмаронька пливе...».
ТЛ: персоніфікація, ліричний твір.

Вивчити напам’ять.

50

«Садок  вишневий коло хати...» перлина української та світо­
вої ліричної поезії.
Вивчити напам’ять.


51

Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. Май­ стерне відтворення краси природи, вираження життєрадісно­ сті, патріотичних почуттів засобами художнього слова. «Не бу­ вав ти у наших краях!».
ТЛ: метафора.


Вивчити напам’ять одну поезію а вибір).

52

«Гаї шумлять...», «Блакить мою  душу обвіяла…». Мелодійність віршів П.Тичини.



11



53

Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Порушення теми вічного протистояння добра і зла в оповіданні «Лось».
ТЛ: оповідання.


54

Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних пере­
конань.


55

Контрольна робота. Тарас Шевченко, Павло  Тичина,  Євген Гу­
цало (тестування).


56

Максим Рильський. Основні відомості про  поета. Його вміння бачити красу рідної природи і створювати красу засобами пое­ тичної мови. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»).

Вивчити напам’ять одну поезію а вибір).

57

Єдність людини і природи, зв’язок між станом людської душі та довкіллям. «Осінь­маляр із палітрою пишною...».

58

Урок  мовленнєвого  розвитку. Художній  етюд   про   природу
(письмово).





59

Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак».  Ідея не­ повторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралель­ ність і єдність двох світів природи і людини, зображені в опо­ віданніТочність і лаконізм описів природи.
Вивчити напам’ять уривок  від слів «В бору снігу мало» до слів «дя­ тел пора­ ється».

60

Допитливий, чуйний,  добрий хлопчик  Олесь, його  жага  пізна­ ти загадковий світ природи. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості.


61

Урок виразного читання.  Читання напам’ять прозового уривка з оповідання «Дивак».


62

Микола Вінграновський. Основні відомості про  письменника.
«Сіроманець». Захоплююча і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. Гуманізм повісті.


63

Доброта, вигадливість, рішучість  Сашка, його  здатність на са­
мостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції.



64

Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір­розповідь про  вига­ дані події на основі прочитаного твору. Складання власної вер­ сії закінчення повісті  або  продовження розповіді про  пригоди Сашка.


65

Урок  позакласного читання.  Валентин Чемерис. «Аравійська пустеля».


66

Контрольна робота.  Письмовий твір  «Мій улюблений літера­
турний герой».


67

Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територі­
альної громади.


68

Повторення й узагальнення вивченого впродовж року з теорії літератури.


69

Бесіда про  твори, що  вивчалися упродовж року  й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення.

70

Підсумково­узагальнювальний урок.
















































































Комментариев нет:

Отправить комментарий