КОНТРОЛЬНІ РОБОТИ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ 5 КЛАСУ

Запитання до змісту міфу «БЕРЕГИНЯ»
                            На що був схожий хліб людям?        
                            Чого навчила Берегиня людей?                 
3                        Чого боялося військо Чорнобога?
4                       Хто зупинив військо Чорнобога?
                           У чому була одягнена Берегиня?
6                         Хто був творцем Русі?
7                        У якій річці потонули ящері?
                           На що перетворилися потвори?
9               Як зображують Берегиню на вишивках?
1                         Що таке міф?



Запитання до змісту міфу «ДАЖБОГ»
1. У якому палаці живе бог Сонця?
2. Як звали богинь, які стоять коло нього?
3. Яким безсмертним напоєм володіють юні Сонцеві діви?
4. Якими кіньми запряжена колісниця Дажбога?
5. Коли помирає бог Сонця?
6. Коли відроджується?
7. Що навчав людей робити Дажбог?
8. На чому вишивали люди образ Дажбога?
9. Які кольори найчастіше згадуються у міфі?
10. Як названо січень у міфі?

КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1

Тема:  «Усна народна творчість:
міфи і легенди українців; народні казки»
І варіант
І.Укажіть, з яких елементів складається казка:
а.)вступ,     основна частина, закінчення;
б.)теза,       доведення, висновок;
в.)зачин,    трикратні повтори, кінцівка. (1б.)
2. Рожевоквітна неопалима купина символізує
 а) незнищенність народу, Вітчизни;
 б) українську мову і культуру;
 в) волю і незалежність держави. (1б.)
 З.Зажерливий, заздрісний, жорстокий - ці риси характеру притаманні:
а.)багатому брату («Про правду і кривду»);
б.) убогому чоловіку («Ох»);
в.)батькові Марусі («Мудра дівчина»).   (1б.)
4.Допишіть        речення.
Міф-це... (1б.)
5. Допишіть        речення.
Казка – це… (1б.)
6. Поєднайте назви творів з жанрами (1б.)
    А. «Мудра дівчина»                                    1. Легенда
    Б. «Про зоряний Віз»                                  2.  Казка
    В. «Дажбог»                                                 3.  Міф


7.  Назвіть імена негативних героїв казок. Що втілено у цих образах? (1,56.)

Назва казки
Негативний герой
Негативна риса характеру
Мудра дівчина


Яйце-райце


Ох






8.  Доведіть, що твір «Мудра дівчина»- це казка. (1,56.)
 9. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
                    «Казка - цілюще джерело фантазії»;
                    «На якого казкового героя я хотів (хотіла) бути схожим і чому?»;
                    «Боротьба добра і зла у міфах». (3б.)









Тема:  «Усна народна творчість:
міфи і легенди українців; народні казки»

II варіант
1. Як козаки, за легендою «Прийом у запорожців», перевіряли, чи може хлопець бути запорожцем:
а.) звеліли затанцювати гопак;
б.) звеліли зварили кашу;
в.) дивилися, чи вміє майстерно володіти шаблею. (1б.)
2.Укажіть, які є різновиди народних казок:
а.) історичні, космічні, суспільно-політичні;
б.) про звірів, фантастичні, побутові;
в.) героїчні, патріотичні, мультиплікаційні. (1б.)
3.Яке із зазначених нижче прислів’їв можна застосувати до багатого брата, казкового героя твору «Мудра дівчина»?
а.)Подарунок      назад не беруть;
б.)Який      розум, така й балачка;
в.)Заздрісному    боком вилізе. (1б.)
4.Допишіть речення.
Легенда - це... (1б.)
5. Допишіть речення.
Переказ - це... (1б.)
6.  Поєднайте назви творів з жанрами (1б.)
    А. «Ох»                                              1. Легенда
    Б. «Як виникли Карпати»                2.  Казка
    В. «Прийом у запорожців»              3.  Переказ


7. Назвіть імена усіх персонажів міфів та легенд. Розподіліть їх на дві групи: носії добра і носії зла. (1,56.)
        
Назва твору
Носії добра
Носії зла
Берегиня


Дажбог


Як виникли Карпати


Про Зоряний Віз






8. Доведіть, що твір «Яйце-райце» - це казка. (1,56.)

9.Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
                    «У чому мудрість казок»;
                    «Мій улюблений герой народної казки»;
                    «За що я люблю читати міфи ».      (36.)



Контрольна робота №2

Літературні казки
Варіант 1
Початковий рівень
1.     Укажіть, де зимувала Хуха – Моховинка:
а) у хаті;
б) у хліві;
в) у печері;
г) у нірці.
2. Укажіть, з якого твору взято рядки: «Жили собі звірі під новим царем зовсім так, як і без нього…»:
а) «Цар Плаксій і Лоскотон» В. Симоненка;
б) «Хуха – Моховинка» В. Короліва – Старого;
в) «Фарбований Лис» І. Франка;
г) « Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» Г. Малик.
3. Про дивну країну Сльозолий розповідається в творі:
а) Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі…»
б)  І. Франка «Фарбований Лис»;
в) В. Короліва – Старого «Хуха – Моховинка»;
г) В. Симоненка « Цар Плаксій і Лоскотон».
Середній рівень
4. Установіть відповідність:
Персонажі                                                       Портрети
1.     Лис Микита;                                   А. «…мордочка була голенька
                                                                       й нагадувала садову жовто-
                                                                       фіалкову квіточку-братки».
2.     Хуха-Моховинка;                          Б. «Вона була гарненька,
                                                                 білява, з блакитними очицями».
3.     Дівчинка, яка доїла кіз;                 В. «…дивний і смішний звір,
                                                      синій-синій, з препоганим   запахом».
    4.  Недочеревик.                                   Г. «… маленький чоловічок…
                                                                 на ногах у нього були величезні
                                                                 зелені черевики.»
  Достатній рівень
5. Що таке головний персонаж?
6. Схарактеризуйте образ Алі з казки Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі з країни Недоладії»
Високий рівень
7. Напишіть міні – твір на одну з тем:
Ø Що мене навчила казка «Фарбований Лис?
Ø »Як треба жити, щоб не потрапити в країну Недоладію?






Контрольна робота №2

Літературні казки
Варіант 2
Початковий рівень
1. У яку пору року народилася  Хуха – Моховинка:
а) навесні;
б) улітку;
в) восени;
г) взимку.
2.Укажіть, у фарбу якого кольору вскочив Лис Микита:
а) зеленого;
б) білого;
в) блакитного;
г) синього.
3. Укажіть, з якого твору взято рядки: «Цар любив, як плачуть діти, бо любив їх сльози пити…»:
а) В. Короліва – Старого «Хуха – Моховинка»;
б) Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі…»
в) В. Симоненка « Цар Плаксій і Лоскотон»;
 г) у казці І. Франка «Фарбований Лис».
Середній рівень
4. Установіть відповідність:
      Персонажі                                                                Висловлювання
1.     Лис Микита;                                          А. «Хай із ними день при дні
                                                                      Плачуть всі в країні діти…» 
2.     Хуха-Моховинка;                                 Б. «І навіть та сама, якій ти
                                                                 зруйнував торік хатинку».
3.     Недоладько;                                          В. «Досі я ходив по селах, а завтра
                                                               в білий день піду до міста…»
4.     Цар Плаксій.                                         Г. «От такий компот!»
Достатній рівень                                
5. Що таке рима?
6. Схарактеризуйте образ Лоскотона з казки В. Симоненка «Цар Плаксій і Лоскотон»
Високий рівень
7. Напишіть міні – твір на одну з тем:
Ø Що мене навчила казка «Хуха – Моховинка»

Ø Як треба жити, щоб не потрапити в країну Недоладію?















Комментариев нет:

Отправить комментарий